زمان انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ -

به همت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نور :

همایش باشکوه بزرگداشت مقام کارگر درشهرستان نور برگزارشد

همزمان با روزجهانی کار و کارگر، به همت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نور ، همایش باشکوه بزرگداشت مقام کارگر در شهرستان نور با حضور مسئولان استان و شهرستان در مجتمع پیامبراعظم (ص) برگزار شد.

احمد مقصودی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نور در همایش بزرگداشت مقام کارگر اظهار کرد : شهرستان نور در سال ۹۶  باحضور دکتر ربیعی ، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در اردیبهشت ماه در شهرستان نور و بخش بلده ، ۵۴ پروژه کارگاه تولیدی خیاطی و پرورش کبک در روستای ورازان را افتتاح نمود که به سبب آن با اعتباری بالغ  بر ۹۵۰ میلیون تومان ، برای ۳۵۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفت و این  روستا بر اساس طرح ” یک محصول در یک روستا ” به عنوان روستای نمونه و پایلوت قرار گرفت.
وی با  قدردانی از حضور مهندس اصغری مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران در شهرستان نور و پیگیری های دکتر اسماعیلی ، نماینده نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی  گفت : استان مازندران و شهرستان نور در حوزه اشتغال و توسعه مشاغل خانگی بسیار موفق عمل کرده است .
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نور در ادامه تصریح کرد : از آنجایی که  کسب و کارهای کوچک و متوسط اغلب متکی به منابع داخلی  هستند و سبب کاهش فاصله طبقاتی و بهبود نحوه توزیع  درآمد به نفع افراد کم درآمد می شود؛ در شهرستان نور نیز در بخش صنعت و صنایع دستی ، ۷۲ نفر پشتیبان مشاغل  خانگی با تحت پوشش قرار دادن  ۸۲۳ نفرشغل با استفاده از تسهیلات کم‌بهره  به مبلغ ۳ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان از طریق کارگروه تخصصی اشتغال استان مازندران به بانکهای عامل معرفی شدند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد : طبق بند “د” تبصره ۱۶ اعتبارات قانون بودجه سال ۹۶ مربوط به کمیته امداد حضرت امام (ره) و اداره بهزیستی ، با مصوبه کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان نور ، به ۲۴۹ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی جمعاً ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شد .
مقصودی گفت : در یک  سال  گذشته ۱۰۲۷ نفر به  موسسات کاریابی در سطح شهرستان نور مراجعه کردند که از این تعداد  ۲۲۶ نفر در شرکتهای تولیدی ، صنعتی و صنفی به کار گرفته شدند.وی همچنین از ثبت نام ۱۴۴۸ نفر شغل توسط دستگاههای اجرایی شهرستان  نور در سامانه رصد (سامانه رصد اشتغال کشور) خبر داد و افزود : در بخش اشتغال توسعه روستایی و فراگیر ، دولت از طریق  صندوق توسعه ملی اعتباری را برای اشتغال روستاییانی که در سامانه کارا  ثبت نام کردند، اختصاص داد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نور با  قدردانی از فرماندار نور و رئیس کارگروه فنی اعتبارات توسعه روستایی و فراگیر شهرستان نور خاطرنشان کرد:بر اساس اخرین  مصوبات کارگروه فنی توسعه اشتغال روستایی و فراگیر که  در سامانه کارا ثبت نام  کردند ، با ۸۸ طرح توسعه اشتغال روستایی و ۱۹ طرح فراگیر ۳۰ میلیارد تومان توسط این کارگروه مصوب شد.
مهندس اصغری در ادامه این همایش با تبریک روز کارگر و قدردانی از مدیران شهرستان نور، اظهار کرد : در سطح استان مازندران،بیشترین جلسات در شهرستان نور در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و نیز اشتغال روستایی و فراگیر برگزار شد که با پیگیری های جدی مسئولین شهرستان از جمله نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نور، اقدامات خوبی در حوزه مشاغل پشتیبان با  بیش از ۷۰ نفر پشتیبان خانگی با  تحت پوشش قرار دادن بیش از ۸۰۰ نفرشغل، داشتیم .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران افزود: اتباع بیگانه ، اشتغال داخلی ما را  تحت الشعاع قرار دادند که از کلیه فرمانداران،بخشداران، دهیاران خواستار همکاری در شناسایی اتباع بیگانه و عدم جذب و استفاده از آنان در کار می باشیم.
علی اسماعیلی در سخنانی با  قدردانی از مهندس اصغری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توجه ویژه ایشان در خصوص وام پشتیبان خانگی در سطح شهرستانهای نور و محمودآباد، اظهار کرد: بیش از ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام پشتیبان از طریق کارگروه تخصصی اشتغال استان مازندران به شهرستان نور اختصاص یافت که بیشترین سهم مربوط به تولیدی پوشاک در روستای ورازان بخش بلده شهرستان نور بوده است.
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کارفرمایان، کارگران و مسئولان برای رقابت در بازار جهانی و حمایت از کالای ایرانی، در تولید کالا دو اصل کاهش هزینه و افزایش کیفیت را در اولویت قرار دهند.
فرماندار نور نیز در این همایش، کارگر را عنصر کار، تلاش و فعالیت برشمرد و  افزود : چرخ اقتصاد هر کشور با دستان کارگر می‌چرخد وگرنه تولید با هر برنامه، طرح ، ایده و اعتباری بدون عنصر کارگر عملاٌ میسر نمی باشد و چرخ اقتصاد حرکت نمی کند. شادمان افزود:امیدواریم روزی برسد که کارگران دغدغه معاش خود را نداشته باشند بلکه کار را به عنوان یک جهاد مقدس برشمارند.
در ادامه امام جمعه نور گفت:اگر در جامعه ای کار و اقتصاد پویا وجود نداشته باشد ، آن جامعه در مسیر فساد قرار می گیرد.
حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد:این جلسات و همایش‌ها باید آغاز تصمیم سازی و تصمیم گیری برای امنیت شغلی کارگران باشد .وی از دولتمردان و مدیرانی که مستقیم وغیرمستقیم مسئولیت کارگران را برعهده دارند خواستار تامین امنیت شغلی کارگران و حمایت از کارفرمایان شد.
ساداتی، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران نیز در این مراسم،با اشاره به سن بازنشستگی کارگران با ۳۵ سال سابقه کار ، خاطرنشان کرد : این مدت برای کارگران ، بسیار زیاد است و از نظر فیزیکی فشار زیادی به کارگران ساختمانی وارد می کند که از نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی خواستاریم تا  در ارائه طرحی جهت کاهش این مدت ، پیش قدم شوند.
در پایان این مراسم نیز ار کارگران و واحدهای نمونه با اهدای لوح تجلیل و تقدیر به عمل آمد .

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ اردیبهشت, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو