زمان انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ -

به همت اداره آموزش و پرورش شهرستان نور :

همایش باشکوه بزرگداشت مقام معلم درشهرستان نور برگزارشد

همزمان با 12 اردیبهشت ، شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روزمعلم، به همت اداره آموزش و پرورش شهرستان نور ، همایش باشکوه بزرگداشت مقام معلم در شهرستان نور با حضور مسئولان استان و شهرستان در سالن همایشهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد.

به گزارش سرای نور ؛ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش از مهمترین عوامل توسعه کشورها محسوب می شود گفت: اصلی ترین کارکرد آموزش و پرورش ، رشد  شخصیتی نوجوانان و جوانان است .
میرشفیعی افزود : امروز آموزش و پرورش از مهموترین و تاثیرگذارترین مولفه ها در روند توسعه پایدار کشورها محسوب می گردد و ضرورت این امر که توانایی، قدرت و  تصمیم سازی از آن کشورهاییست که ابزار دانش و نوآوری را  درد دست دارند، نهادینه شده است .
وی در ادامه خاطرنشان کرد : تقریبا تمامی کشورهای توسعه یافته پیشرفت خود در تمامی زمینه ها به ویژه پرورش نیروی انسانی مولد ، خلاق و سازگار را مرهون و مدیون آموزش و پرورش غنی و حرفه ای هستند.

این مسئول با بیان اینکه  داشتن جامعه ای توسعه یافته و دارای قدرت اقتصادی ، صنعتی و علمی بالا مستلزم تربیت انسانی قدرتمند، خلاق، فکور و دارای مهارت و توانایی فنی و علمی است ، اظهار کرد : این اتفاق تنها با وجود آموزش و پرورش و رکن اساسی آن یعنی معلم به عنوان محور دانایی  و دانش میسر می گردد.معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به نقش محوری معلم در تعلیم و تربیت دانش آموزان گفت : اگر بتوانیم دانش آموز را  با تفکری خلاق و کنجکاوانه تربیت کنیم ، گامی موثر در مسیر توسعه کشورمان برداشته ایم .
مدیر آموزش و پرورش شهرستان نور ضمن تبریک به معلمان فرهیخته شهرستان، با اشاره به موفقیتهای دانش آموزان شهرستان نور در عرصه های مهمی همچون کنکورسراسری و المپیادهای علمی گفت:پیشرفت چشمگیر دانش اموزان نوری مدیون تلاشهای معلمان تلاشگر است.
علیرضا اسدیان در ادامه افزود:معلمان با کمترین حقوق و مزایا بیشترین و محوری ترین خدمت را به جامعه می کنند  که در این راستا می توان به موفقیت چشمگیر آموزش و پرورش نور در چندسال اخیر همچون کسب رتبه نخست کنکور سراسری در میان ۳۲شهرستان و منطقه استان مازندران اشاره کرد.

 

حسین زارع از پژوهشگران و مولفان برتر و برگزیده کشور در سخنانی اظهار کرد :هدف از آموزش، صرفا رشد کاریکاتوری و بی قواره نیست بلکه در درجه اول رشد مکارم انسانی از اهمیت بسیاری برخوردار است .
وی گفت : آموزش و پرورش به لحاظ کیفیت از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و مشکلات اقتصادی از زمانی شروع شد که مقام علم و معلم را آنگونه که باید ، ارج ننهادیم.
در ادامه علی اسماعیلی ، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری ، از نقش محوری معلم در ارتقای سطح فرهنگ در جامعه سخن گفت  و افزود : نگاه مسئولین کشور باید به آموزش و پرورش تغییر کند .وی اضافه کرد : آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه مولد سرمایه اجتماعی کشور است.

این مسئول در ادامه گفت :با وضعیت موجود، معلمان و فرهنگیان نمی توانند  با عشق و امید و نشاط به وظبفه خطیرشان در راستای تربیت نسل آینده به خوبی عمل کنند و در صورت ادامه این وضعیت ، جامعه دچار خسران بزرگی خواهد شد .
اسماعیلی از تصویب کلیات طرحی در مجلس سخن گفت که بر اساس آن کلیه شرکتها و بانکهای دولتی یک درصد از درآمد خود را باید به آموزش و پرورش اختصاص دهند. وی افزود : این طرح در انتظار تصویب کمیسیون و سپس مصوب شدن در صحن می باشد.
همچنین فرماندار نور ضمن تقدیر از مقام شامخ معلم و تاکید بر زنده نگه داشتن اندیشه و راه استاد مرتضی مطهری گفت :هدایت  فکری و اخلاقی دانش آموزان از مهمترین اهداف آموزش و پرورش است .
در پایان این مراسم از معلمان برتر شهرستان تجلیل و تقدیر به عمل آمد .

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو