زمان انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ -

در جلسه شورای اداری عنوان شد:

برگزاری جشن رمضان در ۳۰ مسجد شهرستان نور/سه‌پایه شدن مقاطع تحصیلی و معضل فضای آموزشی/کسب رتبه اول اداره اوقاف شهرستان نور در طرح آرامش بهاری

به گزارش خبرنگار سرای نور ؛ داوود فلاح در جلسه شورای اداری  شهرستان نور از اجرای بیش از ۳۲۰ برنامه فرهنگی و هنری در هشت ماه گذشته در شهرستان نور خبر داد.

وی افزود: اجرای برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی و هنری در شهرستان جوشش و خروش هنری را در شهرستان نور بوجود آورد و زمزمه فرهنگی و هنری در این منطقه حادث شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نور بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در تمام شهرهای پنج‌گانه شهرستان و نه فقط متمرکز در شهر نور تاکید کرد و در این راستا به برگزاری نشست ادبی به مناسبت روز زبان و ادب پارسی در ایزدشهر، برگزاری جشنواره موسیقی در پارک جنگلی نور و مراسم صبح عاشورا در مرکز شهر نور، برگزاری جشن روز مازندران و همچنین مراسم شام غریبان اباعبدالله حسین(ع)در چمستان ،برگزاری همایش پیرغلامان حسینی در رویان به عنوان برنامه های شاخصی که در سطح شهرستان اجرا شد، اشاره کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد : همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان ، جشن رمضان را به همراه نمایشگاه و فروشگاه عظیم قرانی در رویان و همچنین ۳۰ مسجد شهرستان نور برگزار خواهیم کرد.
فلاح در ادامه گفت : برای نخستین بار در حرکتی بی سابقه در کشور به تجلیل از زنان به عنوان ملاباجی‌ها در همایش پیرغلامان حسینی اشاره کرد و افزود: همچنین در اربعین حسینی، حرکت نمادین اسرای کربلا از روستای کاسگرمحله به سمت روستای منوچهرکلا با همکاری ۱۳ روستا را برگزار کردیم.
وی از اجرای طرح” یک کتاب، یک عیدی ” سخن راند و افزود : به منظور بهبود فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، ۱۵۰۰ جلد کتاب در مساجد، مدارس، زندانها ، اصناف و ترمینال های مسافربری توزیع شد و همچنین در ۶ مدسه متوسطه شهرستان نور به اجرای تئاتر خیابانی با محوریت اعتیاد جهت کاهش این معضل ، در بین دانش آموزان اجرا شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نور در بخش دیگری از سخنانش از راه‌اندازی سینمای نور و ایزدشهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اضافه کرد: برنامه های فرهنگی و هنری متعددی در تابستان پیش رو در شهرستان نور برگزار خواهد شد که از آن جمله می‌توان به همایش بومی محلی چهارم تیرماه در لاویج چمستان ، برنامه های فرهنگی و هنری در منطقه میانبند در روستاها و ییلاقات بالادست از جمله کپ، کالج و نیز برگزاری همایش نکوداشت نیمایوشیج در ۱۳ آبان در زادگاهش روستای یوش بلده اشاره کرد.
این مسئول از تشکیل کانون مجریان و گویندگان سخن گفت و از روسای ادارات شهرستان خواستار بهره مندی از مجریان توانمند و مستعد نوری در برنامه های متعدد شد.
فلاح بر اخذ مجوز طبق قوانین و مصوبات از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهت اجرای هرگونه برنامه فرهنگی و هنری از سوی دستگاه‌های مختلف تاکید کرد.

 

سه‌پایه شدن مقاطع تحصیلی و معضل فضای آموزشی

اسدیان نیز در ادامه ، آموزش و پرورش را  مهمترین نهاد اجتماعی برشمرد و افزود : اداره آموزش و پرورش شهرستان نور سه حوزه نور، رویان ایزدشهر و همچنین بخش مرکزی را  شامل می شود که دارای بیش از ۱۳هزار دانش آموز ، بیش از ۱۱۰ مدرسه و مرکز آموزشی و ۸۷۰نفر پرسنل و ۱۰۰۰ بازنشسته می باشد .
وی مقطع ابتدایی را  یکی از فرزایندی ترین  و اساسی ترین پایه های آموزشی خواند و تصریح کرد : کسب افتخارات در هر مقطع نشان از زیرساختهای درست در مقطع ابتدایی ست.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان نور ، فضای آموزشی را  بزگترین مشکل حال حاضر آموزش و پرورش عنوان کرد و در ادامه گفت : امسال با توجه به سه پایه شدن این مراکز ، بخش اعظمی از فضای آموزشی ما را دچار معضل نموده که خیرین و مدیران کلان شهرستان انتظار رسیدگی به این مشکل جدی را داریم تا در پاییز پیش‌رو با کمبود فضای آموزشی مواجه نباشیم .
این مسئول با اشاره به کسب رتبه های برتر شهرستان نور در استان از نظر پیشرفت های تحصیلی اظهار کرد:هدف ما بر این است تا  آموزش و پرورش شهرستان نور در آموزش استان مازندران ، حرف اول را بزند و برای کسب این مهم ، باید ضمن رسیدگی به زیرساختهای لازم، با توجه جدی به این نهاد اجتماعی مهم و اثرگذار، موجبات رشد و تعالی جامعه را فراهم آوریم.

 

کسب رتبه اول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور در استان مازندران در طرح آرامش بهاری سال ۹۷

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور از کسب رتبه اول اداره اوقاف شهرستان نور در استان و رتبه برتر اداره کل اوقاف در کشور در طرح آرامش بهاری سال ۹۷ خبر داد.
وی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی قبول طاعات ، گفت : موفقیت های حاصله در اداره اوقاف شهرستان نور به برکت هماهنگی ها و همدلی های لازم و توجه ویژه همه مسئولین شهرستان  بوده است .
حجت الاسلام حیدری اضافه کرد : انسان در هر موقعیت و شرایط زمانی که قرار می گیرد باید نسبت به آن معرفت داشته باشد تا بهترین بهره را از آن ببرد .
این مسئول ، خالص ترین و بی ریاترین عبادت در ماه رمضان را خوابیدن مومن عنوان و اضافه کرد : خدمت به جامعه اسلامی در ماه ضیافت الهی مورد قبول درگاه حق قرار گرفته و هر دعایی در این ماه پرفیض مورد استجابت قرار خواهد گرفت.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۱ اردیبهشت, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو