زمان انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ -

خطرات احتمالی دریا به مسافران هشدار داده شود

معاون فرماندار نور بر نصب علائم هشداردهنده در ساحل و گوشزد کردن خطرات احتمالی دریا به مسافران، تاکید کرد.

به گزارش  خبرنگار سرای نور ، جلسه کمیته پیشگیری و کاهش تلفات ساحلی با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اجرای طرح دریا همچون هلال احمر، اداره ورزش و جوانان ، هیئت نجات غریق ، شهرداری‌های شهرهای ساحلی نور، رویان و ایزدشهر، اورژانس ۱۱۵، دریابانی، پلیس انتظامی شبکه بهداشت و … به ریاست معاون فرماندار نور برگزار شد.

سعید یزدانی در این جلسه بر میزبانی خوب و شایسته از مسافرانی که از سراسر کشور وارد این شهرستان می شوند، تاکید کرد و افزود: دریا و جنگل ، مهمترین جاذبه های گردشگری وعامل توریست پذیری این شهرستان محسوب می شوند و مسافران می خواهند با آسودگی خاطر،سفری ایمن را تجربه کنند اما دریا با خطراتی که دارد تهدید جدی برای ما محسوب می شود و هنوز نتوانستیم آمار غریق را به صفر برسانیم.

معاون فرماندار شهرستان نور گفت: خطرات احتمالی دریا باید به درستی به مردم و مسافران گوشزد شود زیرا مسافرانی که از شهرهای دیگر مخصوصا شهرهای کویری وارد این شهرستان می شوند بدون هیچگونه آشنایی با دریا، شنا، پرچم ها و علائم هشداردهنده میخواهند وارد دریا شوند و همین امر کار منجیان غریق و دیگر دستگاهها همچون دریابانی، هلال احمر، پلیس انتظامی و … را سخت تر می کند.

این مسئول با قدردانی از عملکرد و نظارت هلال احمر و همکاری خوب با دستگاههای مرتبط با طرح دریا و نیز جت اسکی داران تصریح کرد : هماهنگی های ها و اقدامات به موقع و درست سبب کاهش تعداد غریق در شهرستان نور شد و تعداد ۱۶ غریق از سال ۹۳ را به ۴غریق در سال ۹۶ رساند.

یزدانی اضافه کرد : کاهش غریق شهرستان نور در سال ۹۶ و انتخاب به عنوان یکی از برترین شهرستانها در دارا بودن حداقل غریق ها، انتظارها را بالا برده است.

وی در ادامه گفت: امسال طرح دریا را با تعداد غریق صفر هدف گذاری نمودیم که بر اساس تجربه دستگاهها طی سالیان متمادی ، در پی تحقق این هدف می باشیم که مستلزم همکاری، هماهنگی و نیز بالابردن آستانه تحملمان در اجرایی نمودن تصمیمات اخذشده‌ی این جلسه هستیم.

معاون فرماندار نور از نیروی انتظامی، هلال احمر ، اداره ورزش و جوانان ، سازمان تبلیغات خواستار نصب و اطلاع رسانی پیام های هشداردهنده ، امدادی و اخلاقی در نقاط مختلف ساحل شد.

وی در ادامه با توجه به اعلام آمادگی هلال احمر جهت برگزاری کارگاه آموزشی احیای قلبی ریوی برای ناجیان غریق ایزدشهر، نور و رویان، بر اخذ گواهی آموزش احیا ناجیان غریق تاکید کرد.

یزدانی خاطرنشان کرد: ناجیان غریق غیر از وظیفه ناجی بودن خود به کارهای دیگر از جمله اجازه اسب، قایق موتور و یا فروش اغذیه نپردازند زیرا سبب اختلال در خدمات رسانی و رسیدگی به مسافران در هنگام خطر می شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نور نیز از اختصاص تنها ۶۰ درصد از نیاز شهرستان نور به ناجیان غریق انتقاد کرد و افزود: اختصاص این تعداد ناجی با دارا بودن ۳۲ کیلومتر ساحل ماسه‌ای ناکافی ست.

همچنین بلده‌ای رئیس هیئت نجات غریق شهرستان نور نیز از اختصاص ۱۲۸ ناجی غریق به شهرستان نور با توجه به درخواست ما مبنی بر اختصاص ۱۵۰ ناجی گلایه مند بود و گفت : حجم مسافران در ایام تعطیلات تابسان زیاد است و این مقدار ناجی، کم بوده و مشکل ساز خواهد شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ خرداد, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو