زمان انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ -

افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت و محصولات فرهنگی در رویان

نمایشگاه قرآن و عترت و محصولات فرهنگی در آستانه شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) و با هدف زمینه سازی برای انس بیشتر مردم با مفاهیم روح بخش قرآن کریم ، در جوار بقعه امام‌زاده جمشید کیا سلطان و گلزار شهدای مسجد جامع با حضور مسئولان شهرستانی و شهری در رویان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور ؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد : معاونت قران وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، با حوزه ای گسترده برنامه های مهمی را اجرا می کند که در سطح استان مازندران برای هر شهرستان برنامه های مختلفی در ماه مبارک رمضان،؛ ماه بهار قران برگزار می گردد.

داوود فلاح افزود :محفل انس با قران، شب شعر قرانی، کاروانهای قرانی، و برنامه های از این قبیل در ۳۰ مسجد سطح شهرستان نور اجرا می گردد. همچنین همایش ” مسجد، دوست من” نیز درمساجد تاشکوه علیا، سلیاکتی، عباسا و مسجدجامع شهر نور برگزار شد.

این مسئول خاطرنشان کرد :باتوجه سیاست عدالت توزیع برنامه های فرهنگی و هنری در شهرهای پنجگانه شهرستان نور، این نمایشگاه سال گذشته در نور و امسال در رویان برگزار شده است و برنامه های قرانی و فرهنگی در سطح شهر ایزدشهر و چمستان نیز اجرا می شود.

 

وی همچنین یاداور شد : این نمایشگاه با همکاری موسسه قرانی راحیل رویان برپا شده و شامل غرفه های مختلف از جمله، غرفه پاسخ به سوالات و شرعی و شبهات، عفاف و حجاب ، غرفه کودک و نوجوان، نرم افزارهای قرانی ، مهد قرآن ، نوای قرآن بوده و تا ۲۷ خرداد هر روزه از ساعت ۱۰صبح الی ۲۲ پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان می باشد .

در ادامه احمد توکلی با تسلیت ارتحال ملکوتی بنیانگذار امام خمینی(ره) ، شب ضربت خوردن و نیز شهادت حضرت علی(ع) اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام پس از رحلت ، قران و اهل بیت(ع) را بین مسلمانان به امانت گذاشتند که بر ماست تا امانتدار خوبی برای این دو ودیعه گرانبها باشیم و بر عمل به دستورات معنوی این کتاب الهی و پیروی از معصومین و اهل بیت(ع) تاکید کرد.

شهردار رویان افزود: نمایشگاه قران وعترت و محصولات فرهنگی با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ قرانی و هرچه بیشتر مانوس شدن مردم به ویژه نسل جوان و کودکان با معنویت قران، این کتاب نورانی و معجزه پیغمبرخدا ، برپا شده است

این مسئول با قدردانی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور و پایگاه مقاومت شهید وارسته شهرداری رویان در برپایی این نمایشگاه تصریح کرد : همه باید بکوشیم تا ضمن قرائت و تدبر در آیات قران ، نسل کنونی را با مفاهیم قران آشناو جامعه ای عامل به قران بپروانیم .

در پایان نیز گروه هنری سولاره به اجرای تئاتر صحنه‌ای با موضوع مقاومت و مدافعان حرم پرداخت.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ خرداد, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو