زمان انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ -

نگارستان طنز شهر در تهران افتتاح شد

نگارستان طنز شهر با هدف شکل‌گیری اتاق‌های فکر برای برنامه‌ریزی و بسترسازی نگاه شاد به شهر تهران و شادابی مردم این شهر در نگارستان پایتخت در بوستان گفتگو افتتاح شد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از روابط عمومی نگارستان شهر، شهرام گیل آبادی رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در آیین افتتاح نگارستان طنز شهر، این مکان را به عنوان مرجعی برای تضارب آرای هنرمندان و طنز پردازان معرفی کرد و از آنان خواست تا با گردهم‌آیی و هم‌اندیشی در محل نگارستان شهر، از زاویه دید طنز به مردم شهر کمک کنند تا شادی و نشاط در سیمای شهر و شهروندان ارتقا یابد.

گیل آبادی با اشاره به آیات قرآن کریم، گفت: با توجه به آیات شریفه در سوره «طاها» درمی‌یابیم که خوب دیدن همان تفکر از زاویه دید خداست و ما که در این شهر زندگی می‌کنیم و به آن تعریف می‌دهیم؛ باید دوستش داشته باشیم که اگر چنین نباشد نمی‌توانیم مشکلاتش را حل کنیم.

وی با بیان اینکه ما برای نقد شهر و کالبد شکافی عمیق نسبت به شهر نیاز به نگاه هنرمندانه داریم؛ از هنرمندان طنز پرداز دعوت کرد در این مکان حلقه‌های طنز از جمله کاریکاتور ایجاد کنند و با زاویه طنز و کاریکاتور شهر را ببینند و این نگاه زیبا و هنرمندانه را با دید معنایی و با هدف رشد مردم به شهر بدهند.

گیل آبادی «نگارستان شهر» را فضایی برای ایجاد توسعه بسترهای فرهنگی، هنری در حوزه ارتباطات و رسانه با مشارکت اساتید این حوزه‌ها معرفی کرد و افزود: برای هم فکری و رشد جامعه دور هم جمع شویم و برای مردم به نسبت کاری که ما داریم وتغزل عاشقانه‌هایی که در کار شما وجود دارد؛ حس عاشقانه را به مردم برای رشد و قد کشیدن هدیه دهیم. این کار بزرگترین خدمت برای خوب شدن حال مردم است.

در ادامه این برنامه علیرضا خمسه بازیگر طنز گفت: در زندگی شهری جامعه سالم جامعه‌ای است که با ناامید بودن فاصله دارد و با طراوت و نشاط است. البته باید قبل از ورود طنز پردازان برنامه‌های اقتصادی، شهری و … به زندگی مردم ورود پیدا کند تا مردم شاد شوند وگرنه تبدیل به مردمی می‌شویم که سخت می‌خندند. طنز بیش از ۴۰ زیرمجموعه دارد که وجه اشتراک تمام آن‌ها خنده است منتها برخی خنده‌ها انسان را به فکر فرومی‌برد.

اسماعیل امینی طنز پرداز نیز با بیان اینکه طنز هم ارجمندی و هم اقبال دارد و هم در معرض سوء تفاهم و برداشت بوده است، گفت: طنز به ما یاد می‌دهد آدم‌های معمولی هستیم و به دیگران هم بگوییم که شما هم معمولی هستید.

احمد عربانی کاریکاتوریست هم گفت: هر چند کاریکاتور امروز تبدیل به تصویرسازی شده اما در عرصه شعر و نوشتن جوان‌هایی آمده‌اند که قلم خوبی دارند و فضا، زمان و طنز شیرین را به خوبی می‌شناسند.

بر اساس این گزارش، مراسم افتتاح «نگارستان طنز شهر» با حضور جمعی از طنزپردازان از جمله اسماعیل امینی، احمد عربانی، علیرضا خمسه، همایون حسینیان، مسعود مرعشی، رضا ساکی نادر ختایی، نویسندگان، شعرا، روزنامه‌نگاران و علاقمندان به هنر طنز برگزار شد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۸ خرداد, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو