زمان انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ -

نکاتی جالب درباره لیگ جهانی والیبال/ رکوردداران ایران معرفی شدند

ملی‌پوشان والیبال ایران در حالی اولین بازی خود در لیگ جهانی ۲۰۱۶ را برگزار می کنند که امسال این رقابتها با فرمولی جدید انجام خواهد شد.

به گزارش سرای نور؛ تیم ملی والیبال ایران هم اکنون در ریو، محل برگزاری هفته اول لیگ جهانی در گروه B۱ به سر می برد تا از پنجشنبه شب ساعت ۲۱:۴۰ کار خود را با بازی مقابل میزبان در این رویداد بزرگ آغاز کند.

این چهارمین حضور والیبال ایران در لیگ جهانی خواهد بود که تفاوت های بسیاری با سایر ادوار خواهد داشت. اولین لیگ جهانی ایران به عنوان تیمی المپیکی، میزبانی ریو، هم گروهی با تیم‌هایی تمام المپیکی و بسیاری دیگر، از نکاتی است که به صورت کامل در زیر خواهید خواهند:

* بازي مقابل برزيل اولين تجربه لوزانو به عنوان سرمربي ايران در ليگ جهاني خواهد بود كه اين اتفاق در همسايگی زادگاه مرد آرژانتينی رخ خواهد داد.

* ايران در سه دوره گذشته حضورش در ليگ جهانی اولين بازی های خود را به عنوان مهمان در خانه حريف حاضر شده و در تمام بازی های افتتاحيه موفق به کسب برد نبوده است.

* روسيه، ايتاليا و آمريكا تيم هايی بوده اند كه ايران در دوره های گذشته، ليگ جهانی را با آنها آغاز كرده و موفق به برد مقابل آنها نبود.

* لوزانو سومين مربي خارجي ايران در چهارمين دوره حضور كشورمان در ليگ جهاني است كه حالا بعد از خوليو ولاسكو (يك دوره) و اسلبودان كواچ (٢ دوره) سومين مرد خارجی خواهد بود كه سكان هدايت ايران در اين رويداد مهم و بزرگ را در دست دارد.

* اين ليگ جهاني متفاوت تر از تمام ليگ های گذشته براي ايران خواهد بود چرا كه اين دوره تنها دوره ای است كه قبل از شروع آن ايران در تورنمتی ديگري هم شركت كرده و با هماهنگي بيشتري مسابقات را شروع خواهد كرد.

* ايران تنها كشوري در مسابقات هفته اول در گروه B۱ محسوب می شود كه براي حضور در مسابقات ٢٩ ساعت سفر را پشت سر گذاشته است و ساير تيم ها در فاصله ای كوتاه از برزيل قرار دارند.

* تنها گروه B۱ در ليگ جهانی تمام تيم هاي آن المپيكی هستند و بازی ها در بالاترين كيفيت نسبت به ساير گروه ها انجام خواهد شد.

* مهدي مرندی ليبروی تيم ملي كشورمان تنها بازيكنی است كه اولين تجربه حضور در ليگ جهانی از همان بازي ابتدايی را پشت سر خواهد گذاشت.

* اين رقابتها اولين تجربه رسمي رائول لوزانو خواهد بود كه براي آن مجبور به ترك آسيا شده است.

* سعيد معروف، مهدي مهدوي، شهرام محمودی، امير غفور، سيد محمد موسوی و عادل غلامی ركورد داران بيشترين حضور بازي هاي ليگ جهانی برای ايران هستند.

* هر ٤ مربی حاضر در ريو اهل قاره آمريكا هستند كه رائول لوزانو، برونو رزنده و خوليو ولاسكو جزو همسايه های جنوبي محسوب می شوند.

* با اينكه اين ليگ جهانی اولين تجربه لوزانو خواهد بود اما خوان سيچلو دستيار او براي دومين بار اين تجربه را پشت سر خواهد گذاشت كه دور قبل آن به نخستين حضور ايران در سال ٢٠١٣ همراه ولاسكو بر می‌گردد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۸ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو