زمان انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ -

بحران گرد و غبار در ایلام/مردم در خانه حبس شدند

گرد و غبار که از ظهر دیروز تمامی مناطق استان ایلام را فرا گرفته، امروز نیز با همان شدت جولان می دهد و مردم استان را در خانه حبس کرده است.

به گزارش سرای نور؛ گرد و غبار بی سابقه از ظهر دیروز پنجشنبه تمامی مناطق استان ایلام را در برگرفته و باعث وضعیت بحرانی هوا در استان شده به طوری که طبق گفته مسئولان در بیشتر نقاط استان هوا در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

امروز نیز هوا با شدت دیروز آلوده است، طبق گفته مسئولان هواشناسی گرد و غبار امروز از استان خارج ولی این هوای آلوده هم اکنون بسیاری از مردم استان را در خانه حبس کرده است.

گرد و غبار شدید در برخی شهرستان های ایلام به ۱۸  برابر حد مجاز رسیده، طبق گفته مازیار سلیمان نژاد  مدیرکل محیط زیست استان ایلام دید افقی در شهرهای مهران و دهلران به کمتر از ۱۰۰ متر رسیده است.

یوسف شیخ الملوکی مدیر کل هواشناسی ایلام نیز گفت: ریزگردها تا امروز در   آسمان استان ماندگار هستند و  کانون گرد و غبار غرب کشور عراق است.

دانشگاه علوم پزشکی از گروه های جمعیتی آسیب پذیر و حساس مانند بیماران قلبی و عروقی، بیماران ریوی و تنفسی و کودکان خواست از  منزل خارج نشوند.

رضا بسطام رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبدانان گفت: با ورود گرد و غبار از عصر دیروز به شهرستان، میزان آلاینده های موجود در هوای شهرستان آبدانان ۱۲ برابر حد مجاز است.

توده جدید گرد و غبار از روز پنجشنبه آسمان استان ایلام را فرا گرفته است که این پدیده ناشی از وقوع طوفان های گرد و غبار در بیابان های کشور عراق و سوریه است که از طریق باد به سمت کشورمان می آید و تهدیدی برای سلامت مردم به ویژه در استان ها و شهرهای مرزی جنوب، جنوب غرب و غرب است.

براساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان ایلام این شرایط (استقرار توده گرد و غبار) امروز نیز در آسمان این استان پایدار است و سپس به تدریج از جو منطقه خارج و از میزان غلظت آن کاسته می شود.

هم اکنون در تمامی شهرستان های استان گرد و غبار گزارش شده و متاسفانه مردم را مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۸ خرداد, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو