زمان انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ -

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری مازندران:

زنان توانمند و پویا در جامعه، خانواده موفق‌تری دارند

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: اعتقاد ما بر این است که هر جا زنان جامعه ما توانمندتر بودند و پویایی خود را حفظ کردند، خانواده موفق تری داشتند.

به گزارش خبرنگار سرای نور،سمیه قاسمی طوسی در بازدید از طرح توانمندسازی ارتقای تاب‌آوری اجتماعی بانوان شهرستان نور با حضور معاون فرماندار شهرستان نور، مسئول امور بانوان شهرستان‌ نور، رئیس بهزیستی، بخشدار مرکزی نور،دهیار و شورای اسلامی روستای گنج‌یاب سفلی، اظهارکرد: طرح تاب‌آوری از طرح‌های موفق معاونت زنان ریاست جمهوری است که در سال گذشته برگزار و امسال با کیفیت بهتری در ۲۲ شهرستان استان مازندران در حال برگزاری است.

 

 

وی گفت: هدف از اجرای این طرح آسیب‌هایی است که خانواده‌ها به ویژه زنان و دختران را تهدید می‌کند و آموزش روش صحیح در برخورد با این آسیب‌ها و مسائل و مشکلات که با پیشرفت جامعه در این حوزه ایجاد می‌شود.

 

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری مازندران افزود: در کارگروه اجتماعی این طرح به عنوان طرحی است که باید ادامه پیدا کند و در محله‌های دیگر با تعداد بیشتری از زنان و دختران این کلاس‌ها برگزار شود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: زنان و دختران به عنوان جامعه هدف باید بدانند در این حوزه چه کارهایی انجام می‌شود و عمده ترین مشکل در حوزه زنان زمانی است که نمی‌دانند برای مسائل و مشکلات خود به کدام نهاد و ارگان مراجعه کنند و این سبب ناامیدی و افسردگی در زنان و دختران جامعه می‌شود.

 

 

طوسی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که هر جا زنان جامعه ما توانمندتر بودند و پویایی خود را حفظ کردند، خانواده موفق تری داشتند.

 

وی اضافه کرد: یکی از کارهایی که در امور بانوان و خانواده استانداری بر اساس آن سیاستگذاری می‌کنیم، یک سند راهبردی است که مطالبات زنان استان را تدوین می‌کنیم و بر اساس آن سیاست گذاری، مطالبه‌گری خواهیم کرد.

 

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به زنان آسیب پذیر و دهک پایین مانند زنان سرپرست خانواده، زنانی که تحصیلات عالیه دارند و در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی اثرگذار هستند، زنان بد سرپرست و … بیان کرد: نگاه ما این است که تمام این گروه‌ها را در کنار هم داشته باشیم  بر این اساس تهسیلاتی کم‌بهره را در اختیار بانوانی که دچار مشکل عدیده ای هستند، قرار دهیم.

 

 

این مسئول با اشاره به زنان سرپرست خانوار، تصریح کرد: این افراد از امور بانوان فرمانداری به ما معرفی ‌می‌شوند و ما آن‌ها را برای دریافت تسهیلات کم بهره به بانک‌ها معرفی می‌کنیم و کارشناسان و مشاورین بانوان در شهرستان‌ها باید اطلاعاتی که در رابطه با تسهیلات وجود دارد در اختیار بانوان قرار دهند تا گره گشای کوچک در این زمینه برای آن‌ها باشد.

 

 

طوسی با اشاره به امور بانوان خاطرنشان کرد: امور بانوان شهرستان‌ها کارشناسان کشاورزی و کار، تعاون و رفاه اجتماعی را در جمع بانوان دعوت کنند تا با راهنمایی و آموزش این کارشناسان، بانوان بتوانند در راستای اشتغالزایی از تسهیلاتی که به کشاورزی و شیلات اختصاص داده می‌شود، بهره مند شوند.

 

 

 

وی تأکید کرد: برای اشتغالزایی باید به دنبال کارهای خلاقانه و نوآوری باشیم که بازار کار آن وجود داشته باشد و هم بتوانیم برای دیگران نیز کارآفرینی کنیم.

 

 

 

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به دورنمایی از وضعیت اشتغال کشور خاطرنشان کرد: کسانی که دارای مهارت‌های حرفه ای هستند می‌توانند از تسهیلات بهره مند شوند و به کسانی که گواهینامه فنی و حرفه دارند، زنان سرپرست خانواری که زیر نظر نهادهای حمایتی هستند و زنان بد سرپرست که زیر نظر هیچ ارگانی نیستند از طرف ما معرفی می‌شوند، مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره اختصاص پیدا می‌کند.

 

 

این مسئول با اشاره به سایت کارا افزود: سایت کارا مبلغ قابل توجه وام کم بهره برای مشاغل روستایی و فرا گیر اختصاص داده که این سایت به کسانی که از اتحادیه‌های مختلف بر اساس فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، مجوز دریافت کردند، پرداخت می‌شود.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۷ تیر, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو