زمان انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ -

امام جمعه قزوین:

دریافت حقوق های چند صد میلیون تومانی خجالت آور است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: در شرایطی که برخی مشکل معیشت دارند و جوانان برای وام ۵۰۰ هزار تومانی باید ماهها تلاش کنند دریافت حقوق های چند صد میلیون تومانی خجالت آور است.

به گزارش سرای نور؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مسجدالنبی برگزار شد اظهارداشت: اگر جامعه به سمت تقوی الهی پیش برود بسیاری از مشکلات بروز نمی کند و هر جا از احکام دینی فاصله گرفته ایم و دستورات قرآن را فراموش کرده ایم دچار مشکل شده ایم.

وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص بیکاری افزود: امروز بیکاری از معضلاتی است که آسیب های دیگری را نیز بدنبال دارد لذا همه مدیران باید نسبت به این موضوع احساس مسئولیت کنند و نگذارند بیکاری جامعه را دچار بحران و چالش کند.

رفع بیکاری در کشور ضروری است

خطیب جمعه قزوین یادآورشد: سرقت، اختلافات خانوادگی، اعتیاد و طلاق از جمله معضلاتی است که با موضوع بیکاری ارتباط مستقیم دارد و موجب ناامنی اقتصادی و اجتماعی می شود لذا باید به آن توجه کنیم و با برنامه ریزی درست نسبت به حل آن کوشا باشیم.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: رفع بیکاری به یک عزم ملی و برنامه ریزی منطقی نیاز دارد و دولت و ملت هر وظیفه دارند با همت بلند برای برطرف کردن مشکلات جامعه تلاش کنند.

وی اضافه کرد:در کشورمان نیروی انسانی و جوانان توانمند زیادی داریم که اگر دولتمردان از این ظرفیت بخوبی استفاده کنند می توان به حل مشکلات اقتصادی امیدوار بود.

حقوق های چند صد میلیونی زیبنده جامعه اسلامی نیست

امام‌جمعه قزوین مبارزه با تبعیض و توجه به قسط و عدل را ازدیگر مصادیق تقوا دانست و تأکید کرد:وقتی می‌شنویم برخی از مسئولان حقوق‌های ده‌ها و صدها میلیون تومانی دریافت می‌کنند، خجالت می‌کشیم زیرا این کشور مولایی چون امام علی (ع) دارد که بنیانگذارجمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) نیز با تاسی از ائمه ساده ترین زندگی را داشت ولی امروز وقتی با چنین مسائلی روبرو می شویم خجالت می کشیم و شرمنده می شویم.

وی اضافه کرد: چطور حقوق‌های ده‌ها و صدها میلیونی از گلوی برخی از مسئولان پایین می‌رود در حالی که یک جوان برای وام ۵۰۰ هزار تومانی باید ماهها تلاش کند.

عابدینی گفت: باید سطح زندگی همه افراد ‌در سطح متعارفی قرار بگیرد و نگذاریم چنین افرادی که بیت المال را اینگونه برای خود مصرف می کنند به جامعه آسیب بزنند.

 برجام و وعده‌های پسابرجامی برای ما آب و نان نمی‌شود

آیت‌الله عابدینی در ادامه خطبه های نماز به مسائل مربوط به برجام هم اشاره کرد و اظهارداشت: برجام و وعده‌های پسابرجامی دشمنان نه برای ما شغل می‌شود، نه آب و نان؛ برجامی که یک سمت آن شیطان است نمی‌تواند حلال مشکلات اقتصادی ما باشد.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین افزود: طرف های مذاکره پس از امضای برجام هیچ غلطی نکردند و تنها کار آن‌ها در پسابرجام، غارت پول‌ها و سرمایه‌های ملی ما بوده لذا نباید به وعده‌های دروغِ دشمنان دل‌خوش کنیم.

مدیریت مصرف در همه زمینه ها ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه در سال گذشته شاهد نزولات آسمانی زیادی بودیم که نگرانی ما را از کاهش منابع آبی زیرزمینی تاحدودی برطرف کرد اما همه وظیفه داریم ضمن شکر خداوند و پرداخت خمس و زکات خود در مصرف آب نیز صرفه جویی کنیم.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو