زمان انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ -

در حاشیه نماز جمعه خرم‌آباد مطرح شد؛

انتقاد آیت‌الله میرعمادی ازروندپرداخت وام ازدواج/۱۱هزارزوج درنوبت

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد از بانکهای این استان به دلیل پرداخت نکردن وام ازدواج به زوج ها انتقاد کرد.

به گزارش سرای نور؛ آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به اینکه زندگی اشرافی گری و تجملاتی از سیره اهل بیت به دور است اظهار داشت: امروز بعضی اخبار به گوش می رسد که هوش و ذکاوت را از انسان می گیرد و انسان را دچار حیرت می کند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: دریافت حقوق های چند صد میلیونی یک نفر هوش را از سر انسان می برد و انسان نمی تواند درک کند که ۱۵۰ میلیون یا ۲۲۰ میلیون تومان یک نفر دریافت کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با طرح این سوال که آیا این با جامعه اسلامی سازگاری دارد؟ ادامه داد: چگونه ممکن است که مدیر عامل یک صندوق ماهانه ۵۷ میلیون تومان حقوق بگیرد و یا ۳۰۰ میلیون تومان وام با سود چهار درصد دریافت کند؟

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه اگر کارگری یک عمر کار کند باز هم حقوق او به اندازه یک ماه این مدیر عامل بانک نیست بیان داشت: این چه مصیبتی است که دچار جامعه ما شده است؟ بر اساس آمارهای گزارش شده پنج نفر از هیئت مدیره یک صندوق در یک سال دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان حقوق دریافت کرده اند.

وی گفت: این میزان حقوق از پول و پس انداز مردم بوده است و این در حالیست که داد بانک ها در مورد وام ازدواج ۱۰ میلیون تومانی جوانان بلند شده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با طرح این سوال که آیا برای ما زننده نیست که ۱۱ هزار زوج جوان در استان لرستان پشت نوبت وام ازدواج قرار دارند؟ تصریح کرد: آیا این سیره و شیوه اهل بیت است؟

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه برای یک جامعه اسلامی درد آور است که زوج های جوان ما باید از هفت خوان رستم برای گرفتن وام ازدواج بگذرند اما یک نفر ۳۰۰ میلیون تومان وام آن هم با سود تنها چهار درصد بگیرد گفت: باید در پرداخت وام های ازدواج جوانان اقدامات لازم صورت گیرد چرا که با پرداخت این وام های ۱۰ میلیون تومانی جوانان ما ازدواج می کنند و پاک می مانند و آلوده به مواد مخدر و آسیب های اجتماعی نمی شوند.

وی با بیان اینکه متوسط سن ازدواج در استان لرستان برای پسران ۲۸ سال و برای دختران به ۲۴ سال رسیده است تصریح کرد: آیا این دردناک نیست؟ جوانان ما در گرفتن وام های ازدواج مانده اند و این در حالیست که مشکلات دیگری مانند تامین مسکن، بیکاری و … را نیز دارند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۸ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو