زمان انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ -

به همت دهیاری و شورای اسلامی و شورای ورزشی کاسگر محله

جشنواره عیدانه به مناسبت عیدغدیرخم در روستای کاسگر محله برگزار شد

جشنواره عیدانه به همت دهیاری و شورای اسلامی و شورای ورزشی کاسگر محله و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور با اجرای بازیهای بومی محلی، موسیقی مازندرانی و حضور پرشور مردم و نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت، مسئولان شهرستان و دهیاران و شوراهای اسلامی همجوار در زمین ورزشی کاسگر محله برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سرای نور، جشنواره عیدانه به همت دهیاری و شورای اسلامی و شورای ورزشی کاسگر محله و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور با اجرای بازیهای بومی محلی، موسیقی مازندرانی و حضور پرشور مردم و نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت، مسئولان شهرستان و دهیاران و شوراهای اسلامی همجوار در زمین ورزشی کاسگر محله برگزار شد.

 

رئیس شورای روستای کاسگر محله در این جشنواره در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: یکی از اهداف این جشن ایجاد نشاط و همدلی بین مردم و انسجام بیشتر با شوراهای اسلامی روستا است.

شهنام جهانشاهی با قدردانی از حضور گرم مردم، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس، مسئولان شهرستان، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در این جشن تصریح کرد: نخستین جشنواره روستای کاسگر محله با حضور پرشور مردم و مسئولان برگزار شد که سبب دلگرمی دهیاری و شورای اسلامی روستای کاسگر محله برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در آینده است.

 

 

وی با اشاره به بازی‌های بومی محلی تأکیدکرد: این جشن‌ها سبب تداعی بازی‌های بومی محلی در گذشته است که سبب زنده نگه داشتن آداب و رسوم و هویت ما و پل ارتباطی برای نسل‌های آینده است.

علی اسماعیلی در این مراسم با گرامیداشت عیدغدیر خم در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: با وحدت و هماهنگی که در شهرستان نور بین مسئولان وجود دارد در هفته دولت افتتاحیه‌ها و برنامه‌های خوبی در شهرستان اجرا شد و بزرگترین افتتاح آن برق پل زنگوله به نسن حدود ۱۲ کیلومتر بود که با تلاش‌های نیروی برق شهرستان نور و غرب استان به بهره برداری رسید.

 

 

نماینده نور و محمودآباد در خانه ملت با اشاره به جشن عیدانه روستای کاسگرمحله خاطرنشان کرد: برگزاری جشن‌ها سبب نشاط و نزدیکی مردم به تاریخ و آداب و رسوم است و یکی از دغدغه‌های مهم جوامع امروزی هویت ملی است که باید تقویت شود زیرا عامل همبستگی و انسجام در جامعه است.

وی افزود: با توجه به تلاش رسانه‌های خارجی به ویژه دیداری و شنیداری برای دور کردن مردم از فرهنگ ملی و مذهبی اجرای این جشنواره‌ها با رنگ و بوی مذهبی می‌تواند درحفظ هویت و فرهنگ گذشتگان و ارزش‌های دینی بسیار تأثیرگذار باشد.

 

رئیس هیئت ورزشی روستای شهرستان نور در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: این جشنواره با همکاری دهیاری و شورای اسلامی و شورای ورزشی کاسگرمحله برگزار شد.

 

 

 

فرهاد ایزدی با اشاره به هدف هیئت ورزشی روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان نور خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این برنامه‌ها ترویج و احیای بازی‌های بومی محلی و ایجاد لحظات شاد برای مردم است و با توجه به اینکه برخی بازی‌های محلی در سطح قهرمانی کشوری و آسیایی و جهانی برگزار می‌شود برگزاری چنین برنامه‌هایی سبب آشنایی و آموزش مردم برای شرکت در مسابقات است.

 

رئیس هیئت ورزشی شهرستان نورافزود: شوراهای ورزشی در سراسر روستاهای شهرستان نور با هیئت ورزشی روستایی شهرستان همکاری دارند و اعضای ثابت هیئت ۱۱ نفر و تعداد تشکیلات کلی آن ۲۰۰ نفر می‌باشد.

 

 

وی گفت: مهدی کاویانپور عضو شورای ورزشی کاسگر محله در این جشن همکاری خوبی با هیئت ورزشی شهرستان داشتند و رهنما لورایی نیز از اعضای ورزشی شورای کاسگر محله می‌باشند.

گفتنی است آقایان شهنام جهانشاهی، علی اکبر کاویانپور و علی کلارستاقی به عنوان شورای اسلامی و علی اصغر کلارستاقی به عنوان دهیار روستای کاسگر محله مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ شهریور, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو