زمان انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ -

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نور

بخش تعاون یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور

بخش تعاون یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور است

 

فرماندار نور در جلسه هم اندیشی و همایش مدیران شرکت‌های تعاونی شهرستان نور با تبریک هفته تعاون اظهارکرد: باید در حوزه اقتصادی برنامه‌ریزی کنیم و تمام جوانب را در فاکتور برنامه‌های خود بگنجانیم و با آسیب شناسی بیشتر به اقتصاد بپردازیم.

وی گفت: درحوزه صادرات و واردات در بسیاری ازمواقع کار عالمانه مورد توجه واقع نشد و برای صادرات باید شیوه، سنت و فرهنگ مصرف آن منطقه نیز در نظر گرفته شود.

فرماندار نور تصریح کرد: عوامل آسیب در صادرات باید جدی گرفته شود و اگر نوآوری و ریسک پذیری با تعقل و برنامه ریزی همراه باشد در این راستا موفق خواهیم شد و تعاونی‌ها باید با کسانی که در حوزه صادرات فعالیت می‌کنند، جلسه برگزارکنند.

 

 

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های تعاونی‌ها در شهرستان افزود: فعالیت‌ها باید در شأن و پتانسیل‌های این شهرستان باشد و از هر فرصتی  که سبب تقویت تعاونی در شهرستان باشد حمایت می‌کنیم اما باید تعاونی‌ها واقعه بینانه باشد، تعاونی فرصتی است تا با تجمیع سرمایه‌ها و تقسیم کار دست به کار بزرگ بزنیم و اگر در تعاونی‌ها به صورت تخصصی تقسیم کار شود، نتیجه بخش است.

 

فرماندار نور در پایان از تلاش‌ها و خدمات اداره تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی شهرستان نور قدردانی کرد.

 

 

 

 

 

احمد مقصودی با تبریک هفته تعاون اظهارکرد: نظام اقتصادی کشور بر سه پایه دولتی، خصوصی و تعاونی استوار شده است و انتظار داشتیم که ۲۵ درصد اقتصاد در دست تعاونی‌ها باشد، اما این اتفاق نیفتاد بنابراین شرایط برای تعاونی‌ها که مظهر تولید عادلانه ثروت در کشور هستند، ایجاد نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما به اهدافی که در تعاونی‌ها وجود داشت دست نیافتیم و مقام معظم رهبری به منظور تحقق سند چشم انداز به ویژه در بخش تعاون بحث سیاست‌های کلی اصل ۴۴ را ابلاغ فرمودند که در آن سیاست‌ها حمایت‌های همه جانبه‌ای در چند بند از بخش تعاونی شده بود ، تعاون می‌تواند هم از لحاظ اقتصادی و اجتماعی و هم از لحاظ سیاسی برای کشور بسیار تعیین کننده باشد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نورافزود: الگوی تعاون، توسعه یافتگی و رسیدن به شرایط مناسب زندگی، در پارادایم اصلی تعاون، تأکید اصلی و هدف از تشکل تعاونی‌ها، رفع نیازهای مشترک اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اعضا است که این نیازها جنبه عمومی دارند و افراد به تنهایی قادر به تأمین آن نیستند.

 

این مسئول اضافه کرد: نبود مدیریت یکپارچه یکی از چالش‌هایی که آفت تعاون است و از جمله مسائلی است که تعاونی‌ها در سراسر کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مسأله تأمین مالی و چگونگی مدیریت هزینه است.

مقصودی با اشاره به عملکرد یکساله این اداره در شهرستان نور اظهارکرد: ۱۹ شرکت تعاونی در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی تأسیس کردیم که در این شرکت‌ها ۲۹۱ نفرعضو جدید جذب و برای ۳۱۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

وی تسهیلات پرداخت شده به بخش تعاون در یک سال گذشته را چهار میلیاردو ۱۷۰ میلیون تومان نام برد و اظهارکرد: در هفته دولت شرکت تعاونی و پرورش ماهی غزل آلا در بلده افتتاح شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نور افزود: تعداد فرصت‌های شغلی اعلام شده به مراکز کاریابی‌ها ۳۶۵ نفر و تعداد افراد معرفی شده به واحد کارگری یکهزارو ۲۹۶ نفر می‌باشد که از این تعداد ۳۱۶ نفر جذب شدند.

این مسئول اعطای تسهیلات پشتیبان مشاغل خانگی را از شهریورسال ۹۶ تا شهریور۹۷ سه میلیارد و۸۶۰ میلیون تومان نام برد و تصریح کرد: صدور مجوز پشتیبان مشاغل خانگی، ۶۹ مجوز با ۷۴۴ نفر تحت پوشش، بررسی و تصویب تسهیلات روستایی کارا از محل صندوق توسعه ملی با مصوبه کارگروه شهرستان جمعاً ۱۶۲ طرح به مبلغ ۱۵ میلیارد و۵۹۷ میلیون تومان، اعطای تسهیلات روستایی کارا به ۴۸ نفر حدود چهار میلیارد و

۱۷۰ میلیون تومان در بخش توسعه روستایی و فراگیر،  بررسی و تصویب طرح‌های تسهیلات فراگیر کارا با ۲۹ طرح فراگیر به مبلغ ۲۰۸ میلیارد تومان، اجرای ۱۴ برنامه نظارتی در راستای پیشگیری از آسیب اجتماعی نظیر اعتیاد ، طلاق و … و برگزاری همایش روز جهانی کارگر و همایش بزرگ هفته تعاون با حضور تعاونگران شهرستان نور، نخستین تشکیل هیأت ورزش کارگری شهرستان و برگزاری بیش از ۱۰ مسابقات مختص کارگران و مسابقات بومی محلی با انعکاس خبری درسطح صدا و سیمای کشور و اعزام تیم‌ها کارگری شهرستان به مسابقات استانی و کسب مقام از دیگر اقدامات این اداره در شهرستان نور است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ شهریور, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو