زمان انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ -

شهردار بلده

بلده گنجی پنهان در استان مازندران

شهردار بلده گفت: بلده مهد پرورش بزرگان تاریخ با آب و هوای خاص، محصولات ویژه گیاهی و حیوانی، آثار قدیمی و تاریخی گنجی پنهان در استان مازندران است.

 

به گزارش خبرنگار سرای نور،در هفته دولت با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار نور، شهردار و شورای اسلامی شهر بلده، مسئولان استانی و شهرستانی پروژه‌های بلده افتتاح شد.

محمد نیازی در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص پروژه‌های شهربلده اظهارکرد: سه پروژه در شهر بلده افتتاح شد که یکی از این پروژه ها بلوار ورودی بالا در خیابان شیخ فضل الله نوری است.

 

وی با اشاره به پروژه های بلوار بالا در خیابان شیخ فضل الله نوری افزود: این پروژه با خاکریزی بلوار، کاشت گل و گیاه، درختکاری، حفر چاه آب، خریداری ۲۰ عدد تیر برق و … با هزینه ۱۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

شهردار بلده تصریح کرد: به خاطر ارج نهادن به مقام والای شهدا المان ۴۰ شهید در شهر بلده نصب شد .

این مسئول با اشاره به ۳۲ شهید شهر بلده و شهدای شاخص و گمنام بلده خاطرنشان کرد: عکس ۴۰ شهید در ۱۰ المان طراحی و در بلوار این شهر نصب شد و همچنین یک المان از ۴۰ شهید بلده در کنار مسجد ولی عصر شهر بلده طراحی و نصب شد که برای پروژه المان شهدا ۴۰ میلیون تومان هزینه شد.

نیازی اظهارکرد: پروژه دیواره غیر هم سطح برای جاده هم سطح به طول ۳۰۰ متر با ارتفاع بین یک و نیم تا ۶ متر به صورت امانی انجام شد و برای ساخت آن ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شد که ۱۲۰ میلیون آن از اعتبارات استانی و ۱۸۰ میلیون از درآمد داخلی تأمین شد.

وی با اشاره به کارهای عمرانی در بلده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کارهای عمرانی در بلده به علت سرمای هوا و پایین آمدن کیفیت کار فقط در ۶ ماه اول سال انجام می‌شود، مبلمان شهری، خریداری تیربرق، رفع مشکل برق کوهستان ۱۱، خیابان مسجد جامع، کوهستان ۶، آسفالت ۸۰ درصد کوچه و خیابان‌های شهر بلده با سه هزار تن آسفالت و هزینه ۶۰۰ میلیون تومان، تبدیل بلوار بتنی به سنگ گرانیت با طول  ۴۰۰ متر و پیاده رو سازی شهر بلده از اقدامات شهرداری بلده در یکسال گذشته است.

 

شهرداربلده با بیان اینکه پارک بلده یکی از پروژه‌های شهرستان بلده است، اضافه کرد: طرح پارک با کمک مشاور آماده و برای استان ارسال و فاز اول این پارک سال آینده آغاز و در تابستان افتتاح می‌شود.

این مسئول گفت: زمین پارک در حال حاضر حدود ۲ هکتار است اما با توافقی که با آب منطقه‌ای کردیم و با دیواره سازی، این زمین به شهرداری برای احداث پارک واگذار می‌شود.

نیازی مهمترین پتانسیل برای درآمدزایی در بلده را در بخش گردشگری نام برد و افزود: ظرفیت و پتانسیل‌های گردشگری بسیار خوبی در بلده وجود دارد اما باید با بسترسازی و جذب سرمایه‌گذار زمینه برای حضور گردشگران و رونق اقتصادی در منطقه آماده کنیم.

وی با اشاره به خانه خان بابا خان و قلعه پولاد گفت: برای ساخت راه قلعه پولاد به کمک مشاوره طرح توجیهی آماده شد و برای بازسازی  خانه خان بابا خان اعتباری در نظر گرفته شد اما نیاز به سرمایه گذار دارد و آن مکان ظرفیت خوبی برای بوم گردی نیز دارد که مدیر کل میراث فرهنگی نیز قول مساعد برای این مناطق را دادند.

شهردار بلده تأکیدکرد: ۲۰ هکتار از زمین نیف که در کوه است و مسکونی نمی‌باشد بهترین قابلیت برای مکان‌های تفریحی توریستی است که پیگیر کار واگذاری آن از مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی هستیم تا با طرح توجیهی گردشگری و با کمک سرمایه گذار بتوانیم بستر حضور گردشگران را دربلده فراهم کنیم.

این مسئول با اشاره به حضور گردشگران در بلده خاطرنشان کرد: بلده در تمام فصول زیبا است و گردشگران در تمام فصل‌ها در این منطقه حضور دارند اما باید بستر مناسب برای اقامت گردشگران مهیا شود که در این زمینه از حضور سرمایه گذاران در بلده استقبال و حمایت می‌کنیم.

 

نیازی گفت: با توجه به اینکه شهر بلده بیش از ۷۰ نوع گیاهان دارویی دارد و شغل اصلی مردم منطقه دامپروری و زنبورداری است در سال آینده برای معرفی گیاهان دارویی، عسل، لبنیات، قارچ و محصولات بلده جشنواره‌ای در این منطقه برگزار خواهیم کرد.

 

وی اظهارکرد: اقدامات لازم برای رفع مشکل آب شرب با پیگیریهای شورای اسلامی شهر انجام شد که با انتقال و نصب پمپ خریداری شده این کار به اتمام می‌رسد.

شهردار بلده افزود: امیدواریم مشکل سوخت منطقه با پیگیری‌های نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس به زودی مرتفع شود و شهرداری در این زمینه از هیچ کاری دریغ نمی‌کند.

 

گفتنی است آقایان ابراهیم مهدوی رئیس شورا، مجتبی حسین‌‌پورنائب رئیس، رحمان بناساز، حمید کیانی و امجد خادمی از اعضای شورای اسلامی شهر بلده هستند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ شهریور, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو