زمان انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ -

معاینه کودک نابینای دهدزی توسط وزیر بهداشت

کودک نابینای دهدزی که بعد از انتشار خبر مشکلات وی و خانواده اش در این خبرگزاری، مقدمات انتقال وی به تهران فراهم شده بود، امروز یکشنبه توسط وزیر بهداشت معاینه شد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، کودک نابینای دهدزی که در سفر اخیر وزیر بهداشت به ایذه و همچنین بعد از انتشار خبر مشکلات وی و خانواده اش در خبرگزاری ها، مقدمات انتقال وی به تهران توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز فراهم شده بود، امروز یکشنبه توسط دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معاینه شد.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكی بعد از معاينه و بررسی پرونده كودک نابينای دهدزی اظهار کرد: عمل جراحی برای اين كودک تاثيری بر بهبود بينا‌یی اش ندارد و پيوند چشم به طور كامل امكان‌پذير نيست. متاسفانه برای اين كودک اقدامی به غير از عمل زيبايی نمیتوان انجام داد زيرا چشم اين كودک در دوران جنينی تشكيل نشده است.

وزير بهداشت با بيان اينكه عدم تشکیل بخش هایی از چشم اين كودک بايد بررسی شود كه آيا علت آن مصرف دارو در دوران بارداری بوده است يا عوامل ژنتيكی و يا اينكه در نسل‌های قبلی مشكلاتی وجود داشته است، افزود: به هر حال آنچه كه مهم است دوستانی هستند كه برای كمک به اين كودک تلاش كرده‌اند و حتی بخش های درمانی و رسانه‌ها نیز همراهی کردند ولی متاسفانه در دنیا فعلاً برای اين موارد هيچ راه حل درمانی وجود ندارد.

هاشمی در ادامه افزود: ضرورت دارد جراحی کیست روی چشم اين كودک انجام شود، چون اندازه كيست در طول روز يا هفته تغيير می كند و روی پوست اثر می‌گذارد و گاهی اوقات هم ممكن است خود به خود سوراخ شود و عفونت ايجاد كند.

وی در پايان عنوان کرد: البته اين عمل آنقدر اورژانس نيست ولی بهتر است ظرف هفته‌های آينده اين عمل انجام شود.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۳۰ خرداد, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو