زمان انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ -

برگزاری مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مازندران

جشنواره بین المللی قصه‌گویی در کانون پرورشی کودکان و نوجوانان در سالن پیامبر اعظم (ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورشی کودکان و نوجوانان در سالن پیامبر اعظم (ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور برگزار شد.

 

 

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در این جشنواره با قدردانی از دست اندرکاران این جشنواره اظهارکرد: برگزاری این جشنواره و همایش‌ها و سخن گفتن با کودکان و نوجوانان بسیار مهم است و قصه گویی برای کودکان می‌تواند تجربه زندگی را به آن‌ها برساند.

 

علی اسماعیلی خاطرنشان کرد: همانطور گذشتگان در تربیت ما نقش داشتند ما نیز باید در تربیت کودکان این سرزمین نیز تلاش کنیم تا در آینده این کودکان بتوانند در ساخت این کشور به خوبی نقش ایفا کنند.

 

وی افزود: مادران نخستین معلم زندگی کودکان هستند و کودکان به بازی و شادی در کنار تحصیل نیاز دارند و تجربه زندگی برای کودکان و نوجوانان می‌تواند نقش بسزایی در آینده آن‌ها ایفا کند همانطور که پیامبر (ص) در کودکی با از دست دادن عزیزان و تلاش و سختی تجربه‌های زیادی کسب کردند تا در مقام پیامبری بتوانند درد یتیمان و گرسنگان را درک کنند، تجربه‌ها و سختی‌ها در زندگی کودکان و نوجوانان سبب می‌شود در آینده در مقابل مشکلات محکم و مقاوم باشند.

 

 

محمدعلی یزدان‌شناس مدیر کل پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در این جشنواره اظهارکرد: یکی از فعالیت‌های شاخص کانون فعالیت قصه گویی است که به عنوان فعالیت شاخص اجرا می‌شود.

 

وی گفت: به دلیل اهمیت و جذابیتی که قصه‌گویی در انتقال مفاهیم تربیتی دارد، کم کم تبدیل به جشنواره شد تا هم بهتر معرفی شود و هم عرضه خوبی داشته باشد.

مدیر کل پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران تصریح کرد: امسال در حال برگزاری مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در استان مازندران هستیم که پس از بازبینی آثار قصه گویی توسط داوران بازبین، سه اثر پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها ، ۹ اثر پسران و دختران و ۲۱ اثر زنان و مردان بالای ۱۸ سال به مرحله استانی راه پیدا کردند.

 

این مسئول تفاوت جشنواره امسال با سال‌های گذشته را فراخوان عمومی نام برد و افزود: همه خانواده ها می‌توانستند برای نخستین بار از طریق سایت ثبت نام و قصه را بار گذاری کنند و بخش قصه ۹۰ ثانیه‌ای نیز برای نخستین بار در این جشنواره برگزار شد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در استان مازندران بیش از ۲۴۰ نفر برای جشنواره ثبت نام کردند که سه نفر از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و سه نفر از دختران پسران مستقیم به دبیر خانه کشوری معرفی می‌شوند و در بخش زنان و مردان پنج نفر به مرحله منطقه‌ای راه پیدا می‌کنند.

 

یزدان شناس اظهارکرد: امسال سوم و چهارم آذر ماه با میزبانی شهرستان ساری هفت استان تهران، البرز، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی هر کدام با پنج اثر در مجموع با ۳۵ اثر در مرحله منطقه‌ای به رقابت می‌پردازند که از این ۳۵ اثر ۵ اثر به مرحله کشوری و بین المللی راه پیدا می‌کند و دبیر امسال جشنواره سروش صحت است.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ مهر, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو