زمان انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ -

نبود مدیریت یکپارچه شهری علت اصلی حوادثی مانند حادثه شهران است

معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیته ایمنی درباره حادثه انفجار لوله گاز منطقه شهران گفت: قضاوت در خصوص مقصر اصلی حادثه شهران زود است و باید منتظر پایان کار کارشناسی ماند.

به گزارش سرای نور؛ معصومه آباد در خصوص شرایط زیر سطحی در نقاط مختلف تهران گفت: زمین در بسیار از نقاط شهر، سطحی غیر ایمن است. این نقاط غیر ایمن تا حدودی شناسایی و درباره آن اطلاع رسانی شده است، اما به دلیل نبود مدیریت یکپارچه شهری و قرار داشتن لوله های آب و گاز و کابل های مختلف با کاربردهای متفاوت در زیر سطح زمین – آنهم با متولیانی متفاوت – هنگام بروز حوادثی از قبیل حادثه شهران، کسی پاسخگو نیست.

رئیس کمیته ایمنی افزود: در بعضی از نقاط شهر گاهی از شرایط زیرسطحی آن بی خبریم و با توجه به فاصله دو متری لوله های گاز با سطح زمین، انجام حفاری در آن نقاط آنهم بدون رعایت مسائل ایمنی بسیار خطرناک و حادثه آفرین است.

معصومه آباد با اشاره به حادثه منطقه شهران گفت: نشت لوله آب در محل وقوع حادثه می تواند باعث نشست زمین و در پی آن ترکیدن لوله گاز و بروز آتش سوزی باشد، با این حال باید منتظر پایان کار کارشناسی درباره این حادثه باشیم.

رئیس کمیته ایمنی همچنین افزود: کار حفاری تونل مترو که با فاصله ۲۲ متری از سطح زمین صورت گرفته یک ماه پیش به اتمام رسیده بود لذا باید دید چه عواملی در وقوع این حادثه دخیل بوده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تاسیسات زیر سطحی در کشور دارای متولیان مختلف است و نصب و تعمیر این تاسیسات در صورت عدم رعایت مسائل ایمنی همواره می تواند خطرساز باشد، لذا مادامی که این رویه به دور از مدیریت یکپارچه شهری صورت بگیرد، تکرار حوادثی مانند حادثه شهران اجتناب ناپذیر است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۳۰ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو