زمان انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ -

آزادسازی مناطق گسترده در اطراف الشرقاط/ آخرین وضعیت فلوجه

آزادسازی مناطق گسترده در اطراف الشرقاط در استان صلاح الدین و نبرد با داعش در مناطق شمالی این شهر به منظور پاکسازی کامل آن از تکفیری ها از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از پایگاه النهرین، نصیر نوری سخنگوی وزارت دفاع عراق گفت: یگانهای نظامی صبح امروز طی عملیاتی ویژه موفق به آزادسازی ده ها روستا و مناطق مجاور الشرقاط از داعش شدند و شمار زیادی از تکفیری ها را به هلاکت رساندند.

وی افزود: نیروهای امنیتی آماده آزادسازی ورودی الشرقاط از داعش طی ساعات آینده و قطع امداد رسانی به تکفیری ها می شود. عملیات آزادسازی الشرقاط تحت فرماندهی عملیات صلاح الدین صورت می گیرد زیرا در حوزه عملیات نظامی آن است.

نوری تاکید کرد: نیروهای زرهی لشگر نهم ارتش عراق و نیروهای مبارزه با تروریسم در عملیات آزادسازی مشارکت خواهند کرد.

الشرقاط در شمال بیجی در استان صلاح الدین واقع شده است و پس از سامراء، تکریت و بیجی از اهمیت زیادی برخوردار است. رود دجله الشرقاط را به دو بخش تقسیم می کند. شهر تاریخی آشور در این منطقه قرار دارد. الشرقاط اراضی حاصلخیزی برای کشاورزی دارد. الشرقاط میان سه استان واقع شده است. در۱۱۵ کیلومتری جنوب نینوا، ۱۲۵ کیلومتری شمال تکریت در استان صلاح الدین و ۱۳۵ کیلومتری غرب کرکوک واقع شده است.

عملیاتی به مراتب آسانتر از فلوجه

ناظم الاسدی از فرماندهان حشد الشعبی عراق گفت: آزادسازی الشرقاط آسانتر از فلوجه خواهد بود زیرا نیروهای مردمی بر مناطق مجاور آن مستقر هستند.

نبرد فلوجه تمام شده محسوب می شود

محمد محی الخمیس کارشناس امور امنیتی عراقی بیان کرد: شهر فلوجه از نظر نظامی سقوط کرده محسوب می شود و فقط مناطق اندکی در شمال این شهر تحت اشغال داعش است.

وی افزود: آزادسازی فلوجه تاثیر مثبتی بر اوضاع امنیتی بغداد خواهد گذاشت. همچنین این بر روند جنگ علیه داعش در الشرقاط، الحویجه و نینوا تاثیر مثبت دارد.

الخمیس گفت: نیروهای امنیتی توان فتح جبهه های دیگر پس از آزادسازی فلوجه را دارند. آزادسازی مناطق اطراف موصل از حیث قطع امداد رسانی داعش از اهمیت بسزایی برخوردار است.

آزادسازی مناطق زوبع در جنوب شرق فلوجه

خضیر الراشد عضو شورای ناحیه عامریه در جنوب فلوجه اعلام کرد: نیروهای امنیتی با حمایت هوایی موفق به آزادسازی همه مناطق روستاهای زوبع در  جنوب شرق فلوجه شدند.

وی افزود: نیروهای عراقی، داعشی ها کمین کرده در این مناطق را هدف قرار دادند و پرچم این کشور را بر فراز ساختمانهای آزاد شده نصب کردند. نیروهای خنثی کننده مواد منفجره نیز منازل بمبگذاری شده را خنثی کردند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو