زمان انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ -

امیرعبداللهیان مشاور ظریف شد

پیش از امیر عبداللهیان، رئوف شیبانی عهده دار سمت معاونت عربی افریقای وزارت امور خارجه بود که اکنون به عنوان سفیر ایران در دمشق مشغول انجام وظیفه است.

به گزارش سرای نور؛ حسین امیرعبداللهیان که تا امروز معاونت عربی افریقای وزارت امور خارجه را بر عهده داشت، ظهر امروز (یکشنبه) با حکم ظریفجای خود را به حسین جابری انصاری سخنگوی سابق وزارت امور خارجه داد.

گفتنی است، حسین امیر عبداللهیان نیز که به عنوان مشاور وزیر امور خارجه منصوب شد، از سال ۱۳۹۰ تا کنون عهده دار معاونت عربی افریقای آن وزارت خانه بوده است.

امیرعبداللهیان قبل از تصدی معاونت عربی افریقای وزارت امور خارجه، یک سال به عنوان مدیر کل خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امورخارجه فعالیت می کرد و قبل از آن نیز در سال های ۸۶ تا ۸۹ سفیر ایران در بحرین بوده است.

وی دانش آموخته کارشناسی روابط ديپلماتيك از دانشكده وزارت امورخارجه بوده و کارشناسی ارشد و دكترای روابط بين الملل را از دانشگاه تهران اخذ نموده است.

امیرعبداللهیان مراحل کاری را در وزارت خارجه از  کارشناس سیاسی اداره اول خلیج فارس آغاز کرده و پله به پله پیش رفت تا سرانجام با حکم علی اکبر صالحی وزیر وقت امور خارجه، به معاونت حساس عربی آفریقایی منصوب شد.

وی همچنین قریب به یک دهه در جایگاه معاون سفارت ایران در بغداد و نیز رئیس ستاد ویژه عراق در وزارت خارجه مشغول بکار بود.

دوران حضور او در این معاونت همزمان با موج بیداری اسلامی و پس از آن فعالیت گروه های تکفیری در کشورهای منطقه شد و امیرعبداللهیان دوران پرکار و مهمی را سپری کرد.

پیش از امیر عبداللهیان، رئوف شیبانی عهده دار سمت معاونت عربی افریقای وزارت امور خارجه بود که اکنون به عنوان سفیر ایران در دمشق مشغول انجام وظیفه است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۳۰ خرداد, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو