زمان انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ -

روزانه ۱۵هزار تن غذا در تهران دور ریخته می‌شود

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: روزانه ۱۵ هزار تن غذا در تهران دور ریخته می‌شود.

به گزارش سرای نور؛ فرزاد هوشیار، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران شب گذشته در طرح «یه لقمه مهربونی» با حضور در کوره پزخانه های منطقه ۲۰ با بیان اینکه در تهران بیش از ۴۰ هزار پلاک فقیر شناسایی کردیم، گفت: از این مجموع، ۱۵ هزار پلاک به معنای واقعی نیازمند نان شب هستند.

۲۰۰ هزار خانوار تهرانی درآمد کمتر از ۷۰۰ هزار تومان دارند

وی افزود: ما در تهران ۲۰۰ هزار نفر داریم که مجموع خانواده آنها کمتر از ماهانه ۷۰۰ هزار تومان درآمد دارند و اکثر آنها بالای ۴ نفر هستند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: روزانه در تهران فقط ۶ هزار گوسفند و گاو (گوشت گرم) مصرف می شود و ۶۰۰ هزار پلاک، ۲۵ درصد درآمدشان صرف هزینه فست فودها می شود. قطعا با بخشی از این درآمدها می توان گرسنگان را اطعام کرد.

هوشیار با اشاره به فعالیت «یک لقمه مهربونی» تصریح کرد: ما تهران را به ۶۰ کلونی فقیرنشین تقسیم کردیم و از مردم خواستیم در ماه رمضان غذای مازاد یا افطاری خود را به مردم فقیر دهند یا به ازای هر غذا ۱۰ هزار تومان به فقرا اختصاص دهند.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۶ میلیون تومان جمع شده و پیش بینی ما این است که تا پایان ماه رمضان این مبلغ به ۱۰۰ میلیون تومان برسد.

۳۵ درصد غذای تهرانی ها دور ریخته می شود

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: بر اساس آمار ۳۵ درصد غذای تهرانی ها روزانه دور ریخته می شود. ما می خواهیم با فرهنگ سازی درست و مدیریت غذایی، این غذاها جمع آوری و در اختیار فقرا قرار گیرد.

هوشیار با اعلام شماره تماس ۴۳۷۹ گفت: شهروندان تهرانی می توانند با تماس با این شماره، مازاد غذای خود را در اختیار فقرا قرار دهند. از ابتدای این طرح تاکنون ۳۶ هزار و ۸۰۰ بسته غذایی در اختیار فقرا قرار گرفته و پیش بینی ما این است که تا پایان ماه رمضان این عدد به بیش از ۱۲۴ هزار برسد.

۶۰درصد کارتن‌خواب‌ها آشنا به مسائل فنی هستند

هوشیار در ادامه با اشاره به کارتن‌خواب‌ها گفت: آمار نشان می دهد که ۶۰درصد از کارتن خواب های شهر مشاغل فنی دارند که این امر موجب شده تا پس از شناسایی پتانسیل های آنان بسترهای لازم برای به کارگیری این افراد توسط خیرین کارآفرین فراهم شود.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: ۱۸ مرکز پرتو در تهران داریم که ۳ هزار کودک کار و خیابان در آن جا مشغول تحصیل هستند. بررسی ها حاکی از آن است که ۶۰ درصد این کودکان اتباع خارجی هستند و ۹۵ درصد دارای خانواده اند.

وی تاکید کرد: کلونی این آسیب نیز بیشتر در منطقه ۲ دره فرحزاد، منطقه ۵ باغ های کن و مناطق ۱۸ و ۱۹ دیده می شود.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی با بیان اینکه پیش از عید حدود ۵۰۰نفر به مراکز بهاران منتقل شده اند، تصریح کرد: حدود ۱۰روز است که به اکراه مددجویان کمپ های ماده ۱۶ را می پذیریم و تا امروز ۳۰۰ نفر به بهاران منتقل شدند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو