زمان انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ -

جوانفکر و سه خبرنگار روزنامه ایران به حبس محکوم شدند

وکیل مدافع علی اکبر جوانفکر گفت: جوانفکر و سه خبرنگار روزنامه ایران به حبس محکوم شدند

به گزارش سرای نور؛ قهرمان شجاعی در خصوص جزئیات حکم صادره برای مشاور رسانه ای رییس دولت دهم گفت: دادگاه پس از بررسی پرونده و دفاعیات موکل، جوانفکر را به ۹۱روز حبس تعزیری محکوم کرد.

وی در خصوص سایر احکام این پرونده نیز گفت: سه فرد دیگری که در این پرونده مطرح بودند نیز به حبس ۹۱روزه محکوم شدند.

وکیل مدافع جوانفکر در خصوص رای دادگاه گفت: قطعا به حکم صادره اعتراض می کنیم.

هفتم دی سال گذشته بود که دادگاه رسیدگی به پرونده جوانفکر با شکایت دادستانی تهران به اتهام تمرد در برابر ماموران قضایی و انتظامی در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت برگزار شد. پس از برگزاری جلسه نخست، قاضی حیدری به کیفرخواست صادره ایراداتی گرفت و پرونده برای رفع ایرادات و نواقص مدنظر دادگاه به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه بازگشت تا به سؤالات پاسخ داده شود.

شعبه بازپرسی پس از انجام بررسی‌های لازم و رفع نواقص مورد نظر قاضی، پرونده را دوباره به شعبه دادگاه بازگرداند تا دومین جلسه رسیدگی به اتهامات مشاور رسانه ای رئیس دولت دهم نهم خرداد برگزار شود.

پس از برگزاری جلسه دوم دادگاه، جوانفکر در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه دوم و البته آخر دادگاه بود که در آن علاوه بر من سه تن از همکارانم نیز حضور داشتند که هر یک از آنها توضیحات خود را ارائه کردند. ما متهم بودیم در برابر ورود مقامات قضایی به روزنامه ایران تمرد کرده ایم و ما را به ایستادگی در برابر دستور مقام قضایی متهم کرده اند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۳۰ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو