زمان انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ -

تهدید رسمی پایگاه های نظامی آمریکا توسط کره شمالی

یک مقام ارشد کره ای با صدور بیانیه ای، نسبت به احتمال حمله این کشور به پایگاه های نظامی آمریکایی در منطقه آسیا – آرام تهدید کرد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از تاس، یکی از مقام های ارشد کره شمالی از آمادگی کشورش برای هدف قرار دادن پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه آسیا – آرام در صورت ادامه اقدامات تحریک آمیز از سوی آمریکایی ها خبر داد.

به گفته این نماینده کمیسیون ملی دفاع کره شمالی که این سخنان را در بیانیه ای که متن آن به وسیله خبرگزاری مرکزی کره شمالی قرائت شد، مطرح کرده که تشکیلات نظامی آمریکا شامل پایگاه هوایی اندرسون در گوآم یعنی جایی که بمب افکن هایB-۵۲ آمریکایی در آنجا مستقر هستند و پایگاه های دریایی مورد استفاده توسط زیر دریایی های اتمی آمریکا کاملا زیر برد موشک های ارتش خلق کره قرار دارند.

گفته می شود این بیانیه، در پاسخ به خبر استقرار زیر دریایی هسته ای «میسیسیپی» آمریکا در بندر بوسان کره جنوبی که قادر به انجام حملات اتمی نیز هست، صادر شده است.

البته به نظر می رسد تمرینات نظامی هوایی آمریکا در پایگاه گوآم که با شرکت بمب افکن های غول پیکر B-۵۲ صورت گرفت نیز از دیگر عوامل صدور این بیانیه باشد.

این دیپلمات کره ای، همچنین هشدار داده که چنین اقدامات محرکی می تواند منجر به وقوع جنگ هسته ای در شبه جزیره کره شود.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۳۱ خرداد, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو