زمان انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ -

برای اولین بار در ایران و خاورمیانه رخ داد؛

روانپزشک ایرانی در جمع دانشمندان یک درصد برتر دنیا

دکتر شاهین آخوندزاده در آخرین گزارش (ISI-ESI) برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه در رشته روانپزشکی در جمع دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفت

به گزارش سرای نور؛ دکتر شاهین آخوندزاده معاون پژوهشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و قائم‌مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

از بین ۳۵ محقق کشورمان که در جمع دانشمندان یک درصد برتر دنیا قرار دارند ۱۷ نفر از  دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.

۳۰ نفر از دانشمندان یک درصد برتر در رشته فارماکولوژی، ۲ نفر در رشته بالینی، ۲ نفر در رشته پزشکی اجتماعی و ۱ نفر در رشته روان‌پزشکی فعالیت دارند.

ESI یا  Essential science indicators هر دو ماه یک‌بار محققان یک درصد برتر رشته‌های علوم پزشکی و غیرپزشکی را معرفی می‌کند.

شاهین آخوندزاده که به عنوان نخستین محقق رشته روانپزشکی در ایران و خاورمیانه وارد فهرست دانشمندان یک درصد برتر شده است؛ تحصیلات عالی خود را در سال ۱۳۶۴ در رشته داروسازی دانشگاه تهران آغاز کرد و در سال ۱۳۶۹ فارغ‌التحصیل شد.

وی در سال ۱۳۷۴ موفق به اخذ درجه تخصصی در رشته نوروسایکوفارماکولوژی بالینی از دانشکده پزشکی دانشگاه گلاسگو انگلستان شد. سپس تحصیلات فلوشیپ خود را در رشته Neuroscience دانشگاه پاریس فرانسه در سال ۱۳۷۸ به پایان رساند.

آخوندزاده اکنون به عنوان عضو هیات علمی و استاد گروه روانپزشکی در گروه روانپزشکی دانشکده پزشکی مشغول به فعالیت است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۳۱ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو