زمان انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۵ -

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور:

تبلیغ ارزش‌های اسلامی یک وظیفه همگانی است

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور گفت: تبلیغ و دعوت به سوی ارزش‌های اسلامی و الهی در فرهنگ قرآن و سیرۀ پیامبران و ائمه معصومین(ع) یک وظیفۀ همگانی و همیشگی برای مسلمانان بوده و دارای اهمیت بسیار زیادی است.

 .

به گزارش خبرنگار سرای نور، حجت الاسلام علی آزادیان در نشست خبری با تبریک به مناسبت یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، اظهارکرد: انبیاء و اولیای الهی با تبلیغ دین و ارزش‌های دینی هدایت و سعادت انسان‌ها را به ارمغان آورده‌اند، در عصر خاتمیت اقتضا می‌کند که این جایگاه رفیع انبیاء الهی حفظ و در جهت تبلیغ دین و دعوت مردم اقدام شود چراکه در غیر این‌ صورت آثار این حرکت عظیم الهی از میان مردم رخت برمی‌بندد.

 

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در خصوص اهمیت تبلیغات می‌فرمایند: «مسأله‌ تبلیغات یک امر مهمی است که می‌شود گفت در دنیا در رأس همه‌ی امور قرار گرفته است و دنیا بر دوش تبلیغات است. بالاترین چیزی که می‌تواند این انقلاب را در این‌جا به ثمر رسانده و به خارج صادر کند، تبلیغات است.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور خاطر نشان کرد: تبلیغ دین اسلام، تبلیغ اوامر و فرامین الهی و دعوت به سوی خدا، تمام خیرها و رستگاری جوامع اسلامی است.

 

این مسئول با اشاره به اهمیت تبلیغ در اسلام خاطر نشان کرد: تبلیغ و دعوت به سوی ارزش‌های اسلامی و الهی در فرهنگ قرآن و سیرۀ پیامبران و ائمه معصومین(ع) یک وظیفۀ همگانی و همیشگی برای مسلمانان بوده و دارای اهمیت بسیار زیادی است که به دو صورت فردی و گروهی، قابل انجام است و برای هر دو قسم آن، آیات و روایاتی دلالت دارد.

 

حجت الاسلام علی آزادیان تأکید کرد: یک مبلّغ راستین نه بیمی از مردم دارد و نه ترسی از هیچ مقامی که آن نیاز و این ترس بر افکار و اراده آنها خواه ناخواه اثر می‌گذارد. با وجود این دو شرط، پیروزی و موفّقیّت در امر تبلیغ، قطعی و حتمی است؛ زیرا جهاد در اسلام، همیشه جهاد مسلحانه نیست، بلکه بالاتر از آن، جهاد فکری، فرهنگی و تبلیغاتی است؛ چنانچه پیامبر(ص) در زمان رسالتش در مکه و قبل از هجرت به مدینه، چنین جهادی را شیوه خود در امر رسالت الهی قرار داده بود.

 

وی در پایان بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی امروزه می‌تواند نقش پررنگ‌‌تری در این زمینه داشته باشد و امیدواریم به سازمان تبلیغات اسلامی توجه بیشتری شود.

زمان انتشار: ۲ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو