زمان انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۵ -

علت ۲ سانحه صبح امروز در فارس

رییس پلیس‌راه شمال استان فارس علت ۲ سانحه اتوبوس در صبح امروز را اعلام کرد.

به گزارش سرای نور؛ سرهنگ کسری سیروسی رییس پلیس شمال استان فارس  با اشاره به خروج از جاده اتوبوس ولوو در نی ریز فارس گفت: متاسفانه در این حادثه تا لحظه مخابره این خبر ۱۹ تن که اکثر آنها سرباز ارتش بودند، کشته و ۲۲ تن در بیمارستان بستری شدند که حال یک مصدوم دیگر نیز وخیم است.

وی افزود: این حادثه حوالی ساعت ۱:۲۰ بامداد چهارشنبه در کیلومتر ۷ محور سیرجان – نی ریز رخ داد و بر اثر آن اتوبوس ولوو از جاده خارج شد و به دره‌ای سقوط کرد.

رییس پلیس‌راه شمال استان فارس با اشاره به این که این اتوبوس از کرمان به سمت اهواز در حال حرکت بود خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های کارشناسان پلیس‌راه استان مقصر این حادثه ۵۰ درصد راننده اتوبوس به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه، ۲۵ درصد راهداری شهرستان مربوطه به عدم کفایت ایمنی محل و نصب گاردریل مناسب و ۲۵ درصد تعاونی مسافربری مربوطه به دلیل عدم نظارت و کنترل لازم بر شرایط مطلوب اتوبوس قبل از اعزام (شامل کنترل مدیر فنی و سایر جهات) بوده است.

وی با اشاره به حادثه دیگری که حوالی ساعت ۳:۳۰ بامداد در کیلومتر ۳۵ محور فسا – شیراز بر اثر خروج از جاده اتوبوس اسکانیا رخ داد افزود: در این حادثه نیز ۶ تن مجروح شدند.

رییس پلیس‌راه شمال استان فارس با اشاره به این که این اتوبوس با ۴۴ سرنشین در حال حرکت از کرمان به سمت اهواز بود، تصریح کرد: بررسی کارشناسان پلیس‌راه استان حاکی است مقصر این حادثه راننده اتوبوس به دلیل عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲ تیر, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو