زمان انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ -

برگزاری همایش شکوه اقتدار و مقاومت در شهرستان نور

همایش بزرگ شکوه اقتدار و مقاومت و گرامیداشت پنجم آذر سالروز بسیج مستضعفین در مصلی الغدیرشهرستان نور برگزار شد.

همایش بزرگ شکوه اقتدار و مقاومت و گرامیداشت پنجم آذر سالروز بسیج مستضعفین در مصلی الغدیرشهرستان نور برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام قنبرعلی احمدی اظهارکرد: بسیج این اجتماع بزرگ و نورانی که تشکیل یافته از حوزه‌های مختلف بسیج است نمایش اقتدار همه جانبه امت و ایران اسلامی است که افتخارشان این است همه در قالب بسیج، یادگار پرافتخار امام(ره) در صحنه حضور دارند.

وی با اشاره به سه نکته مهم در خصوص تأکید پیامبراسلام(ص)، امام جعفرصادق(ع) و مقام معظم رهبری، افزود: بسیجیان باید در امر ازدواج پیشرو باشند و زمینه‌های ازدواج آسان برای جوانان فراهم شود و دوم فرزندآوری و نیاز به ازدیاد نسل که از تأکیدات مقام معظم رهبری است و سوم استحکام خانواده است که یکی از تلاش‌های دشمن این است که حلقه وصل خانواده‌ها، همسران و پدران و مادران با فرزندان را با جاذبه‌های تو خالی که از فراورده های غربی است، خدشه دار کند و زیرا استحکام خانواده یکی از شرط های موفق یک جامعه است.

امام جمعه نور تصریح کرد: کشور ما و جامعه و امت اسلامی گرفتار آفت بزرگ در صد سال اخیر به نام خودباختگی شد که توان ساخت جامعه و کشور را از ما گرفت و روشنفکران غربزده نیز شرط رشد کشور از نظر اقتصادی ، فرهنگی، سیاسی و… را این می‌دانستند که از فرق سر تا نوک پا فرنگی شویم و در حقیقت استبداد داخلی و استعمار خارجی را به یدک می‌کشیدند و روحانیت به میدان آمد که در نهایت امام (ره) شعارش “ما می‌توانیم” بود.

 

این مسئول افزود: خودباوری، احساس شخصیت و بالندگی می‌تواند تمام استعدادها و توانمندی‌ها را به صحنه آورد و امام (ره) وقتی پرچم مبارزه را بلند کرد، فرمود ای ملت قهرمان ایران شما میدان‌دار این میدان هستید و مردم را در تمام عرصه‌ها به صحنه آورد و همگی در قالب بسیج به عنوان یک جایگاه نورانی در همه صحنه‌ها “می‌توانیم” رارنشان دادند و توانستند در مقابل هجمه‌های دشمن بایستند.

احمدی گفت: امروز کشور در سایه احساس شخصیت و بالندگی به جایی رسید که در ساخت هواپیمای بدون سرنشین و پهپادها و… در دنیا جزء چند کشور اول محسوب می‌شویم و ماهواره و موشک‌های دور برد و میانبرد ما صدای دشمن و در رأسش آمریکا درآورد و خشم دشمن در سایه خودباوری و شجاعت است.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه سازندگی اگر اقتصاد مقاومتی در کشور به عنوان یک ایدئولوژی و یک محور برای نجات از وضعیت بحران اقتصادی که ما در آن قرار داریم باشد به خاطر به صحنه آمدن اندیشه‌ها و خلاقیت‌ها در داخل کشور است و اگر خودباوری را به اوج برسانیم قطعاً روز به روز پله های ترقی را طی می‌کنیم.
امام جمعه نور با اشاره به عده‌ای کمی که هنوز تفکر روشنفکران غرب را در داخل کشور دارند، اضافه کرد: کسی که فرزند عاشورا و ۸ سال دفاع مقدس و انقلاب است چطور در مقابل دشمن کرنش کند مگر امروز شما نمی‌بینید که امریکا ذلیل شده و به برکت انقلاب کشور ما پیشرفت کرده است.

این مسئول گفت: بسیج شجره طیبه و لباس بسیج برای ما افتخار است و ما باید با همین اندیشه بسیجی و تفکر در صحنه‌های مختلف به ویژه سازندگی و مدیریت جهادی حضور داشته باشیم و اگر مسئولان ما بخواهند در خدمت رسانی موفق باشند باید با مدیریت جهادی و روحیه انقلابی کارها را دنبال کنند.

احمدی اظهارکرد: تفکر بسیجی یعنی وفادار بودن به مردم، اسلام و خون شهدا و بسیجی خود را مدیون خون شهدا می‌داند و اگر این تفکر باشد و نسبت به خون شهدا احساس وظیفه کنیم هیچ کس به خودش اجازه نمی دهد در کشور اختلاس و تاراج بیت المال کند و پاکی و صداقت کشور ما را خدشه دار کند هرچند دستگاه قضایی با هوشیاری تمام کسانی را که بخواهند به بیت المال خیانت کنند دنبال می‌کند.

وی افزود: تفکر بسیجی یعنی بالندگی، خلوص، پاکی و دشمن شناسی که به دوستان از سر دلسوزی تذکر می‌دهد اما در مقابل دشمن با شجاعت می‌ایستد و بسیجی یعنی حافظ ارزش‌ها و حجاب و خواهران بسیجی بهترین الگو برای حمایت و دفاع از عفاف و حجاب هستند و چادر به عنوان حجاب برتر یکی از شاخصه‌های یک تفکر بسیجی در کشور است.

امام جمعه نور با اشاره به بسیجی باید در تمام عرصه‌ها حضور داشته باشد تصریح کرد: شهرستان نور با داشتن مواهب الهی و طبیعت زیبا گردشگرپذیر است و مسافران زیادی به این شهرستان سفر می‌کنند تا از این طبیعت بهره‌مند شوند و ما برای مهمان‌های شهرستان احترام قائل هستیم اما یک عده افراد فکر می‌کنند اینجا جولان بی بندوباری‌هاست استان مازندران علوی است و شهرستان نور با پیشینه شیخ فضل‌الله نوری که در برابر استعمار سرش بالای دار رفت اما زیر بار استکبار نرفت باید این را حفظ کنیم و شما بسیجیان باید با هوشیاری همراهی کنید.

این مسئول در پایان به حضور بسیجیان در مساجد شهر و روستا، نمازجمعه و رفتار مناسب وخوش اخلاقی تآکید کرد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور نیز با گرامیداشت هفته بسیج اظهارکرد: بسیجیان همواره ثابت‌قدم بودند و ثابت قدم ماندند.
وی گفت:اتاق فکر دشمن بر سه محور دکترین مهار، نبرد رسانه‌ای و ساماندهی نافرمانی‌های مدنی است اما دشمن غافل از عملکرد ۴۰ ساله بسیجیان است و امروز بسیج راهکار می‌اندیشد و اجرایی می‌کند.

سید نعمت اسدی افزود: امروز بسیج سه ویژگی دارد وضعیت تحمل صدمات را بدون شکستگی،تحلیل و شناخت نقاط ضعف وقدرت دستیابی قدرت مقابله با تهدید دشمن به طور خودجوش و موزاییکی و بسیج امروز به علم و به ظرفیت نیروی انسانی رسیده و هم به این توانمندی دست پیدا کرده است.

این مسئول تصریح کرد: نباید از آن چیزی که ولی امر مسلمین به عنوان راهکار مطرح کردند غفلت کنیم و بسیج چند شاخصه دارد که باید در بسیجیان و مسئولان وجود داشته باشد مانند روحیه جهادی، ساده‌زیستی، مکتبی بودن، جهادگری، مردمی بودن، استکبارستیزی، مطیع محض ولایت و…است و ما مدیون خون شهدا و ادامه دهنده راه آن‌ها هستیم.

وی گفت: تفکر بسیجی به عنوان راهکار درست در مقابل مستکبران قرار گرفته و امروز تمام مسلمانان جهان حول محور یک پرچم قراردارند و آن محور ولایت است که با این استقامت زمینه‌ساز ظهور امام عصر خواهیم بود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ آذر, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو