زمان انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ -

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران:

ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی اولویت فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها باشد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار مازندران گفت: براساس تفاهم‌نامه‌هایی که با شهرداری‌ها داریم علاوه برسرفصل‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف، ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی باید سرلوحه کار فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، معاون فرمانداری شهرستان نور، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همراهان از تعدادی مجموعه‌های بانوان کارآفرین شهرستان نور بازدید کردند.

 

به گزارش خبرنگار سرای نور،سمیه قاسمی‌طوسی بعد از ظهر امروز در بازدید از مجموعه‌های بانوان کارآفرین شهرستان نور اظهارکرد: زنان با توجه به مسائل و مشکلاتی که در حوزه خانواده و آسیب‌هایی که شاید به نوعی در حوزه اجتماع وجود دارد فعالیت می‌کند و وظیفه ما حمایت از آنها و معرفی نهادهای حمایتی به آنها است.

وی افزود: عمده‌ترین مشکلات و مسائل زنان و خانواده آگاهی نداشتن از نهادهایی است که می‌توانند از زنان در زمینه مادی و معنوی حمایت کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به کارهای بسیار خوبی که در نمایشگاه توانمندی زنان صورت گرفته است، تصریح کرد: یکی از این کارها معرفی اورژانس اجتماعی ۱۲۳ به زنانی که دچار آسیبهایی از جمله خشونت می‌شوند.

 

این مسئول ادامه داد: ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی آرزویی است که بانوان کارآفرین در حوزه‌های مختلف انتظار می‌کشند و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری‌ها داریم علاوه بر اینکه سرفصل‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف، متعدد و متنوع است این آموزش‌ها را سرلوحه کارشان قرار دهند و در کنار این آموزش‌ها، ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی باید سرلوحه کار فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها باشد.

 

قاسمی‌طوسی گفت: این بازارچه‌ها باید در مکان‌های پر تردد و جایی که قابلیت فروش محصولات بیشتر است، ایجاد شود که با خردجمعی، هم افزایی و همکاری می‌توانیم این کارها را برای بانوان شهرستان انجام دهیم و هر قدمی که برای بانوان استان در این مقطع زمانی برداشته شود ما می‌توانیم امیدوار باشیم که دختران، مادران و فرزندان ما در آینده در فضایی بهتر و دغدغه کمتر در حوزه زنان و خانواده فعالیت می‌کنند.

 

وی گفت: در این بازدید در جریان مشکلات مختلف زنان کارآفرین شهرستان در حوزه‌های مختلف قرار گرفتیم و از آن جایی که باید پیگیری‌هایی در این زمینه داشته باشیم در کنارشان خواهیم بود.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به تبلیغات برای بازار فروش اضافه‌کرد: روش‌های سنتی که فقط در یک مکان برای فروش محصولات حضور پیدا کنیم، پاسخگو نیست و شاید فضای مجازی برای معرفی محصولات به افراد بیشتر، کمک کننده باشد و ماهم به عنوان تصمیم گیرنده در حوزه های زنان و خانواده باید این امر را تسهیل کنیم.

 

معاون فرماندار نور نیز گفت: هدف از بازدید مجموعه‌های بانوان کارآفرین شهرستان نور حمایت از بانوان کارآفرین و بررسی مسائل مربوط به حوزه زنان است.

رقیه صفری اظهار کرد: نقش زنان به عنوان مدیران خانواده برای ترویج فرهنگ اقتصاد خانواده، مهم و کلیدی است.

وی گفت: زنان سهم عمده‌ای از فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی بویژه در دهه اخیر را برعهده داشته‌اند و می‌توانند در رشد و شکوفایی خانواده نقش تأثیرگذاری را ایفا کنند.

 

معاون فرماندار نور با اشاره به توانمندی‌های زنان کارآفرین تصریح کرد: ارائه توانمندی‌های بانوان سبب انگیزه برای تولیدمحصولات با کیفیت و نیز گامی مثبت در راستای اقتصاد خانواده است.

این مسئول افزود: با استفاده از ظرفیت‌های زنان می‌توانیم در برطرف کردن مشکلات و مسائل اجتماعی و اقتصادی گام‌های خوبی برداریم و ضروری است تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بانوان مورد توجه قرار گیرد.

 

صفری هدف از بازدید مجموعه‌های بانوان کارآفرین شهرستان نور را حمایت از بانوان کارآفرین و بررسی مسائل مربوط به حوزه زنان نام برد.

در این بازدید معاون فرماندار نور با پیگیری و حمایت از بانوان کارآفرین شهرستان توجه ویژه استان و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران را در این زمینه خواستار شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ آذر, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو