زمان انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۵ -

ابلاغ ۱۰ ماموریت جدید توانیر

۱۰ ماموریت جدید توانیر به قائم مقام این مجموعه ابلاغ شد که واقعی سازی قیمت برق یکی از مهمترین‌های تعیین شده است

به گزارش سرای نور؛ آرش کردی مدیر عامل توانیر با صدور حکمی «داوود منظور» را به عنوان قائم مقام جدید توانیر منصوب و ۱۰ ماموریت جدید فعالیت‌های توانیر را ابلاغ کرد.

مدیرعامل توانیر در اين حكم كه در۱۰ بند صادر شده، منظور را با استناد به مفاد ماده ۲۳ اساسنامه شركت توانير، به عنوان قائم مقام مديرعامل در انجام وظايف و ماموريت‌هاي موضوع ماده ۲۴ اساسنامه منصوب كرده است.

بر این اساس بررسي، تعيين و تلاش جهت ارتقای جايگاه اقتصاد صنعت برق، بررسي وتعيين مدل هاي تعيين منابع مالي مناسب صنعت برق و مطالعه و پياده سازي مديريت بهينه نقدينگي (تعيين مراكز هزينه در صنعت برق و تعيين مدل‌هاي مديريت كاهش و بهينه سازي هزينه‌هاي مناسب اين صنعت، ساماندهي امور مالياتي مرتبط با صنعت برق و…) از جمله ماموريت‌هاي تعيين شده براي قائم مقام توانير به شمار مي‌رود.

مديريت چرخه عمر دارائي‌هاي صنعت برق كشور، بررسي و تعيين قيمت تمام شده برق مبتني بر آخرين مدل‌هاي علمي و براساس اقتصاد خرد و كلان كشور و همكاري و بسترسازي براي تغيير نگاه سيستم‌هاي اجرائي، قانون گذاري و قضائي كشور به صنعت برق به عنوان دستگاه ملي اقتصادي از ديگر وظايفي است كه به عهده قائم مقام توانير گذاشته شده است.

مديرعامل توانير همچنین بررسي و پيشنهاد روش‌ها، قوانين جديد و مناسب در زمينه اقتصادي، مالي و حسابداري صنعت برق و بررسي، مطالعه و ارتقا نقش صنعت برق در توليد ناخالص ملي و كاهش شدت انرژي در بخش برق”را به عنوان ديگر وظايف قائم مقام توانير تعیین شده است.

همچنين براساس اين حكم، تغيير فرآيندها، ساختار حسابداري صنعت برق و پيشنهاد استانداردها و رويه‌هاي جديد در اين زمينه براي ايجاد روش متحد الشكل و مناسب با ساختار جديد صنعت برق مبتني بر حضور بخش خصوصي (از جمله فروشندگان وخريداران خرد و كلان) و مطالعه جهت ايجاد مركز حرفه‌اي براي موارد مرتبط به بورس، بانك‌ها، بيمه و بازار برق و روابط متقابل با اين سازمان‌ها برای تامين حداكثري منافع صنعت برق از ديگر وظايف قائم مقام توانير است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو