زمان انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۵ -

امام جمعه نور :

مسئولیت طعمه نیست که از بیت المال و موقعیت برای ثروت اندوزی و قدرت استفاده شود

امام جمعه نورگفت: مسئولیت طعمه نیست که از بیت المال و موقعیت برای ثروت اندوزی و قدرت استفاده شود بلکه فرصتی است برای خدمت رسانی به مردم که باید قدر آن را بدانیم.

 

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ حجت الاسلام سید مهدی امیری ارجمند در خطبه‌های نمازجمعه نور با اشاره به استغفار و توبه اظهار کرد: امیرالمؤمنین علی (ع) در نهج البلاغه فرمودند: خداوند استغفار را زمینه برای نعمت جاودان و مایه رحمت قرار داده و اگر کسی استغفار کند، خداوند نعمت بی‌شائبه خود را به آن عنایت می‌کند و کسی که نسبت به خطا، لغزش و گناه تبری می‌جوید، خود محوری را از خود دور می‌کند.

وی گفت: استغفار سبب فراوانی رزق است که شامل رزق مادی و معنوی است و رزق معنوی انسان را به سرانجام مقصود می‌رساند.
امام جمعه نور با اشاره به گنج قارون بیان کرد: برخی انسان‌ها ظرفیت نعمت‌های مادی را ندارند و چه بسا سبب گمراهی و هلاکت انسان شود.
حجت الاسلام امیری تصریح کرد: والدین، همسر، فرزند، دین، نعمت‌های الهی و … رزق‌های الهی هستند که باید قدر آن‌ها را بدانیم و در مسیر درست از آن‌ها استفاده کنیم و از خداوند بخواهیم که توفیق حفظ و نگهداری نعمت‌هایی که به ما عنایت می‌کند را داشته باشیم.
وی با اشاره به هفته قوه قضایه و جشن گلریزان در شهرستان نور خاطر نشان کرد: جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان با همت دادستان و انجمن حمایت از زندانی‌های شهرستان نور برگزار شد که یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان برای زندانی‌ها جمع آوری شد.
امام جمعه نور با اشاره به نخستین شب قدر، شب ضربت خودن مولا علی (ع) را تسلیت گفت و افزود: همه شب‌های رمضان پر برکت است به ویژه لیالی قدر که از اهمیت فراوان در زندگی ما برخوردار است و باید اهمیت شب‌های پر برکت قدر را بدانیم و از آن بهره لازم را ببریم.

امیری ارجمند با اشاره به ششم تیر ماه و سوء قصد به جان مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: مجروح شدن ایشان سبب شد تا در هفتم تیر در جلسه حزب حضور پیدا نکنند و با لطف الهی ایشان هدایت نظام جمهوری اسلامی را به دست گرفتند.

وی حادثه هفتم تیر و شهادت ۷۲ تن و دکتر بهشتی را سبب بقای نظام جمهوری اسلامی نام برد و افزود: این روز به نام قوه قضایی نام گذاری شده است تا قضاوت در نظام جمهوری اسلامی به یاد شهدا و الگو پذیری از آن‌ها انجام شود و امسال شهادت مولا علی (ع)  با هفته قوه قضایه تقارن پیدا کرده است.
امام جمعه نور با اشاره به سخنان دادستان در خصوص مسئله شهرستان نور اظهار کرد: اگر کارهای فرهنگی را توسعه دهیم آمار ورودی به این دستگاه کاهش پیدا می‌کند و قوه قضایه نیز خدمات رسانی بهتری را انجام می‌دهد.
حجت الاسلام امیری بالا آوردن سطح نیروی انتظامی شهرستان نور را به عنوان یک شهر توریستی و دومین شهرستان استان از نظر وسعت را ضروری دانست.
وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان دولت تأکید کرد: مسئولیت طعمه نیست که از بیت المال و موقعیت برای ثروت و قدرت استفاده شود بلکه فرصتی است برای خدمت رسانی به مردم که باید قدر آن را بدانیم، اگر چه بیشتر مسئولان نظام پاک هستند اما اندک افرادی که با کارهای تخلف، سبب دلسردی مردم شدند، باید با آن‌ها برخورد شود.

امام جمعه نور فلوجه را بعد از تکریت بسیار مهم نام برد و گفت: بسیج مردمی و ارتش عراق توانست این منطقه را آزاد کند و سبب شکست داعش در این منطقه شود و اگر آمریکا و گروه اءئتلاف شرشان از منطقه عراق،سوریه و …کم شود ، مردم منطقه نجات پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام امیری در پایان با محکوم کردن آل خلیفه درخارج کردن شیخ قاسم از تبعیت (تبعه بحرین) و گرامی داشت روز قدس تأکید کرد: مؤمنان با شرکت با شکوه خود در راهپیمایی روز قدس مشت محکمی به دهان استکبار جهانی می‌زنند.

زمان انتشار: ۵ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو