زمان انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۵ -

کلاهبرداری میلیاردی آژانس قلابی به بهانه اعزام به کربلا

مدیر آژانس توریستی آل کوثر که به بهانه اعزام به کربلا میلیاردها تومان پول به جیب زده بود، پس از فرار از زندان با وثیقه میلیاردی، به همراه دو هم‌دستش شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سرای نور؛ سیزدهم دی ماه گذشته  و از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع درگیری در محدوده میدان فلسطین به کلانتری ۱۰۷ فلسطین اعلام شد.

با حضور ماموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که درگیری میان ده ها نفر از متقاضیان سفر زیارتی به کشور عراق با مدیر آژانس مسافرتی آل کوثر به نام محمد  ۳۰ ساله رخ داده که طی آن متقاضیان سفر زیارتی به عدم انجام تعهدات از سوی مدیر آژانس مذکور جهت اعزامشان به سفر زیارتی کشور عراق اعتراض کرده و اعتراض تعدادی از آنها به درگیری با مدیر آژانس کشیده شده است.

با توجه به حساسیت ایجاد شده در محل تجمع ثبت نام کنندگان و به منظور رسیدگی به شکایت، مأموران کلانتری ۱۰۷ فلسطین اقدام به انتقال مدیر آژانس مسافرتی آل کوثر به دادسرای ناحیه ۶ خارک کرده با توجه به دلایل ارائه شده از سوی شکات، متهم با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی روانه زندان شد.

با صدور قرار وثیقه یک میلیارد تومانی برای متهم پرونده و با تامین قرار مذکور از سوی همدستان مدیر آژانس، محمد موقتا در قالب مرخصی از زندان آزاد شده اما پس از آن دیگر به زندان مراجعت نمی کند. به دستور بازپرس شعبه ۱۳ دادسرای ناحیه ۶ تهران ، پرونده با موضوع کلاهبرداری برای  رسیدگی و دستگیری متهم اصلی پرونده و سایر هم‌دستانش در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تحقیقات میدانی و همچنین تحقیق از شکات پرونده اطلاع پیدا کردند که آژانس مسافرتی آل کوثر واقع در محدوده چهارراه ولیعصر با ارائه وعده و عوام فریبی، مالباختگان را متقاعد به پرداخت مبالغی بین ۶۵۰ تا ۸۵۰ هزار تومان کرده و شکات نیز با هدف اعزام به اماکن زیارتی کشور عراق ، مبلغ درخواستی را به حساب مدیرآژانس واریز اما با گذشت چند ماه از زمان ثبت نام و با وجود پرداخت کامل هزینه های سفر از سوی ثبت نام کنندگان، هیچ اقدامی از سوی آژانس برای انجام تعهداتش صورت نگرفته است.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که متهم پس از تامین قرار یک میلیارد تومانی و متواری شدن، مجددا با همان کیفیت شروع به فعالیت کرده و در حال کلاهبرداری در سه استان اصفهان، مشهد و تهران است.

با شناسایی دفاتری با نام آل کوثر در این سه استان، کارآگاهان به تمامی این استان ها اعزام شده و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که متهم اصلی پرونده در هیچ یک از دفاتر مذکور حضور نداشته است.

با توجه به حساسیت ایجاد شده در پرونده و افزایش تعداد مالباختگان و شکات پرونده، تیم ویژه ای از کارآگاهان اداره چهاردهم تحقیقات شبانه روزی برای دستگیری متهم اصلی پرونده را در دستور کار خود قرار داده و سرانجام روز چهاردهم خرداد موفق به شناسایی محمد  در حین تردد در حوالی خیابان نیاوران تهران شدند که قصد خروج از تهران را داشت که در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و این بار با قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شد.

در ادامه، دو نفر دیگر از متهمان پرونده و از همدستان متهم اصلی پرونده به نام علیرضا ۲۹ ساله  معروف به علی مجیدی و مجید ۳۹ ساله  نیز در حوالی پیچ شمیران و خیابان هنگام شناسایی و ۲۳ خرداد دستگیر شدند.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر بهخبرنگار مهر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره چهاردهم اطلاع پیدا کردند که آژانس آل کوثر فاقد هرگونه سابقه ثبت و مجوز رسمی از سازمان حج و زیارت است و متهم اصلی پرونده و همدستانش با سو استفاده از این عنوان اقدام به کلاهبرداری از شکات و مالباختگان کرده است.

ذاکر استقامتی با اشاره به ارزش چند میلیارد تومانی پرونده، در پایان این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده، متهم اصلی پرونده و هم‌دستش برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم ارتکابی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند. مالباختگانی که تحت عنوان آژانس زیارتی آل کوثر مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند برای ثبت شکایت به اداره چهاردهم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو