زمان انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ -

امام جمعه شهرستان نور:

رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی با حمایت از تولیدکنندگان داخلی امکان‌پذیر است

امام جمعه شهرستان نور گفت: ظرفیت‌ها و منابع خوبی در کشور داریم که باید باتوجه جدی و حمایت از تولید کنندگان زمینه رونق اقتصادی و اشتغالزایی را در کشور فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار سرای نور،حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی با تسلیت رحلت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید تشخیص مصلحت نظام و یکی از یاران امام (ره)، انقلاب اسلامی و رهبری و کشته شدن دانشجویان حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد اظهارکرد: حماسه بزرگ ملت قهرمان ایران در نهم دی ماه روز بصیرت و شناخت لازم و کافی در مسیر زندگی نسبت به دشمنان و دوستان و روز میثاق ملت شهید پرور و ولایی است.

وی تصریح کرد: در ایران تفکری نهادینه شده بود و روشنفکرانی که گرایش به غرب داشتند فقط دو نیروی سیاسی و اقتصادی را در جامعه ایران نام می‌بردند و از نیروی توانمند و تأثیرگذار روحانیت شیعه غافل بودند و با مطالعه تاریخ در کشورهای اسلامی مانند انقلاب عراق که انگلیسی‌ها پس از جنگ جهانی دوم عراق را اشغال کردند با رهبری آیت‌الله میرزا شیرازی دست استعمار از این کشور قطع شد و در جنبش‌ها و انقلاب‌های ایران مانند جنبش تنباکو و انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی و … نیز تأثیر و نقش قدرت و رهبری روحانیت شیعه در آن برجسته است.

امام جمعه نور افزود: خصیصه روحانیت شیعه در مسیر مبارزه دو چیز بود، یکی نیروی معنوی متکی به خدا و دیگری در روابط اجتماعی از نیروی مردم استفاده می‌کرد و افتخار روحانیت شیعه این بود که هیچ زمان به دربار و سلاطین تکیه نکرد و اتکای روحانیت شیعه به معنویت و مردم سبب شد که در همه صحنه‌ها موفق باشند.

 

این مسئول با اشاره به فرمایشات علی (ع) خاطرنشان کرد: گرفتن حق مظلوم و احیای احکام تعطیل شده اسلام راهبرد روحانیت شیعه و انقلاب اسلامی در جامعه اسلامی است و انقلاب اسلامی دست استبداد و استعمار را قطع کرد و شخصیت‌های بزرگی مانند آیت الله شاهرودی آمدند تا قوانین و احکام اسلام را آنچه در متن اسلام وجود دارد در این کشور ولایی پیاده کنند و پس از انقلاب اسلامی کارهای بزرگی در کشور انجام شد که این جایگاه باید حفظ شود.

احمدی با اشاره به دستگاه قضا گفت: از دستگاه قضا می‌خواهیم در همین مسیر حقوق ضعفا دریافت و تبعیض بین افراد جامعه از بین برود و افراد شایسته و لایق در جایگاه‌ها و مسئولیت‌ها قرار بگیرند.

وی درباره دست اندازی عده‌ای بر بیت المال تصریح کرد: ملت ایران برای حفظ حرمت خون شهدا و انقلاب اسلامی از بسیاری از حقوق خود گذشتند و سختی‌های زیادی را تحمل کردند و کشور ما به شخصیت‌های پاک دست نیاز دارد و دستگاه قضا در حد کلان با محتکران و گرانفروشان برخورد کند و باید از قوانین اسلامی، ضعفا و نظام اسلامی صیانت کنیم.

امام جمعه نور با اشاره به حماسه ۹ دی اظهارکرد: دشمنان بعد از انقلاب اسلامی همه توطئه‌ها و نقشه‌ها را به صحنه آوردند تا چراغ انقلاب را خاموش کنند یا آن را از مسیر اصلی خود که امام(ره) و رهبری ترسیم کردند، منحرف کنند.

 

این مسئول ادامه داد: در سال ۸۸ انتخابات بزرگ در کشور اتفاق افتاد که اتفاق بی‌نظیری بود و بیش از ۴۰ میلیون از مردم ایران در انتخابات به صحنه آمدند تا اصل نظام اسلامی در سایه ولایت فقیه را تأیید کنند زیرا روحانیت شیعه در طول تاریخ نشان داد که بهترین مدافع برای حقوق مردم و حفظ دست آوردهای اسلام و نظام اسلامی است.

احمدی با اشاره به انقلاب مخملی اظهارکرد: دشمن در اتاق‌های فکر خود برنامه‌ریزی کرد تا بتواند انقلاب مخملی را در ایران اجرا کند تا بحث اعتراض و انتخابات و نتیجه آن را به میان آورد اما این اعتراض به اختشاش تبدیل شد و دشمن را امیدوار کرد و عوامل داخلی که گوششان به دشمنان بدهکار شد پرونده تقلب را به عنوان برنامه برجسته در رأس کار خود قرار دادند و آنچه دشمن می‌خواست آرامآرام در کشور عملیاتی شد.

امام جمعه نور با اشاره به اختشاش ۸۸ افزود: جسارت‌ها و جنایت‌هایی شد و با تغییر شعارها، مسئله عاشورا و هتک حرمت‌ها مردم متوجه شدند این دیگر اعتراض انتخاباتی نیست و همانطور که رهبر فرمودند دست قدرت الهی به میان آمد و مردم با فرهنگ عاشورایی به صحنه آمدند و قطعاً مردم موجودیت نظام اسلامی را در سایه ولایت فقیه که تضمین کننده منافع مردم است با هیچ چیز تعویض نمی‌کنند.

این مسئول با اشاره به درس دوم حماسه نهم دی ماه و اجرای قوانین بیان کرد: مردم به قانون معتقدند و گروه یا حزبی نمی‌تواند اصل نظام را به انحراف بکشد و درس نهم دی ماه در حقیقت پاسداشت و تقویت برنامه‌های دفاعی کشور است و ما باید برنامه‌های نظام، دفاعی و موشکی کشور را تقویت کنیم و پس از تمکین به قانون، گوش به فرامین رهبری، تقویت بنیه دفاعی کشور، وحدت و همدلی همه جانبه باید به خود و داخل کشور متکی باشیم.

 

احمدی گفت: ملت ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف حرفی برای گفتن دارند و با اتحاد می‌توان مشکل کشور و معضل بیکاری را رفع و تولیدات داخلی را تقویت کرد و تقویت اقتصاد مقاومتی یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است.

وی گفت: با اتکا به نیروهای انقلابی و مؤمن که در مقابل دشمن سینه سپهر می‌کنند و کسانی که در پیشرفت علمی کشور تلاش می‌کنند و وحدت می‌توانیم مشکلات کشور را رفع کنیم.

امام جمعه نور با اشاره به مسئولان تأکید کرد: باید به مردم خدمت و مشکلات آن‌ها را رفع کنیم، قیمت‌ها باید در بازار کنترل شود، دستگاه قضا که فعال است باید از ضعفا مراقبت کند، مسئولان با دلسوزی برای مردم کار کنند، با گرانفروشان و خائنین با قاطعیت برخورد شود و با ظرفیت‌ها و منابع خوبی که در کشور داریم با توجه جدی و حمایت از تولید کنندگان زمینه رونق اقتصادی و اشتغالزایی را در کشور فراهم کنیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ دی, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو