زمان انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ -

رئیس شورای خلیفه‌گری ارمنه کاتولیک ایران:

جنگ جز ویرانی و ظلمت نتیجه دیگری برای بشر ندارد/قدمت ۵۰ ساله «هایگاشن» در شهرستان نور

رئیس شورای خلیفه‌گری ارمنه کاتولیک ایران یادآورشد: جنگ جز ویرانی و بدبختی و ظلمت هدیه‌ای دیگر برای بشر ندارد و چه بهتر انسان‌ها در راه صلح و دوستی و برادری قدم بردارند.

به گزارش خبرنگار سرای نور، اسقف سرکیس داویدیان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به دیدار بین مسئولان و اقلیت‌ها اظهارکرد: دیدارهای بین مسئولان با اقلیت‌ها و شهروندان کار نیکو و پسندیده‌ای است و مسلمانان و مسیحیان به عنوان پیروان ادیان توحیدی خواستار همبستگی، همدلی و زندگی مسالمت آمیز در کنار همدیگر به فرموده انبیاء هستند.

 

وی با اشاره به اینکه ملاقات‌ها و دیدارهای بیشتر ممکن است نقاط ضعف و یا فضایی برای تفکر و تعمق بیشتر فراهم کند،تصریح کرد: پیروان هر یک از ادیان مصمم، متعهد و با ایمان خود در راه مذهبشان باقی می‌مانند اما هدف نهایی زندگی مسالمت آمیز و همدلی و تعامل برای رسیدن به یک جامعه بشری متعادل و به دور از خشونت طلبی و جنگ طلبی است که همان هدف انبیاء است.

 

سرکیس داویدیان با اشاره به اینکه خداوند، خداوند رحمت و صلح و دوستی است تصریح کرد: پروردگار ما انسان‌ها را برای این آفریده که برادرانه و مسالمت آمیز کنار یکدیگر و بدور از جنگ و کشتار و کشمکش زندگی کنیم.

رئیس شورای خلیفه‌گری ارمنه کاتولیک ایران یادآورشد: جنگ جز ویرانی و بدبختی و ظلمت هدیه‌ای دیگر برای بشر ندارد و چه بهتر انسان‌ها در راه صلح و دوستی و برادری قدم بردارند.

وی با اشاره به روز موعود خاطرنشان کرد: هرآنچه امر و خواست خداوند است اجرا می‌شود و ما نیز مانند برادران شیعه منتظر روز موعود هستیم.

سرکیس داویدیان با بیان اینکه هایگاشن بیش از ۵۰ سال در شهرستان نور قدمت دارد و سال‌هاست که همکیشان و هموطنان مسیحی به هایگاشن در شهرستان نور سفر می‌کنند، افزود: کسانی که به هایگاشن می‌آیند با خوشحالی ایام تعطیلات خود را در اینجا می‌گذرانند و برای خرید مایحتاج و تهیه سوغات به مرکز شهر می‌روند و با رفتار گرم و صمیمانه مردم و کسبه شهرستان روبرو می‌شوند که مایه خشنودی و دلگرمی است.

 

 

 

 

علی شادمان فرماندار شهرستان نور نیز در ملاقات با رئیس شورای خلیفه گری ارامنه کاتولیک در هایگاشن شهرستان نور با تبریک سال نو میلادی، اظهارکرد: تلاش ما حرکت در مدار تعامل است و ارامنه همانند هموطنان دیگر از تمام حقوق عمومی و حقوق مطرح در جامعه برخوردارند.

وی با اشاره به تاریخ و فرهنگ این سرزمین یادآورشد: امیدواریم با وفاق و دوستی در کنار همدیگر زندگی مسالمت آمیز داشته باشیم.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه غرب فقط به اهداف خود فکر می‌کند، خاطرنشان کرد: از موضع گیری‌های واقع‌بینانه رئیس شورای خلیفه ارمنه کاتولیک ایران در برابر آمریکا قدردانی می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه آموزه‌های پیامبرحضرت محمد (ص) و حضرت مسیح (ع) برخورد صادقانه با واقعیت‌هاست، اظهار کرد: از اهداف آمریکا جدایی فرق و ادیان است که صلح و آرامش را در سطح بین الملل برهم می‌زند و سبب دوری انسان‌ها می‌شود.

شادمان در پایان با اشاره به زندگی مسالمت آمیز مردم ایران در کنار ادیان و فرق گفت: در کشور ایران آزادی و دموکراسی برای مسلمانان و ادیان وجود دارد و مردم در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دارند و نباید اجازه دهیم دشمنان سبب جدایی بین مردم شوند و چهره دشمنان باید در سطح بین الملل آشکار شود.

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ دی, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو