زمان انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۵ -

آغازعملیات بازپس‌گیری حلابسه و البوعلوان/فرار سرکرده داعش از موصل

عملیات برای بازپس گیری حلابسه و البوعلوان در غرب فلوجه، فرار سرکرده های داعش از موصل و آغاز عملیات برای پاکسازی حمرین از تکفیری ها از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از السومریه، صباح کرحوت رئیس شورای استان الانبار اعلام کرد: ارتش و پلیس الانبار و عشایر صبح امروز عملیات نظامی گسترده ای را برای آزاد سازی مناطق حلابسه، البوعلوان در غرب فلوجه آغاز کرده اند.

وی افزود: این عملیات با هدف بازپس گیری این مناطق و بازگشایی جاده فلوجه به خالدیه تا الرمادی است.

همچنین منابع نظامی عراقی از تسلط نیروهای این کشور بر مناطق جدید در شمال فلوجه و وارد کردن تلفات و خسارات سنگین به داعشی ها خبر دادند و اعلام کردند: نیروها در حال حرکت به سوی الازرکیه هستند.

فرار سرکرده های داعش از موصل

حاکم الزاملی رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد: بر اساس گزارش های اطلاعاتی، سرکرده های داعش در حال فرار از موصل و انتقال خانواده های خود از آن هستند.

وی افزود: این فرار قبل از شروع عملیات آزاد سازی موصل است.پیروزی های نیروهای امنیتی و مردمی سخت سرکرده های داعش را در موصل به وحشت انداخته است.

الزاملی تاکید کرد: نبرد آزاد سازی موصل از آسانترین نبردها خواهد بود به ویژه پس از آزاد سازی فلوجه که نماد تروریسم در عراق و لانه سرکرده های ارشد داعش به شمار می رفت.

از سوی دیگر نوری البحاری نماینده استان نینوا در پارلمان عراق گفت: نیروهای مردمی و پیشمرگه در محاصره موصل در شمال و جنوب نقش خواهند داشت و نیروهای ارتش عراق و عشایر موصل وظیفه عملیات در داخل شهر را انجام خواهند داد.

وی افزود: اگر وجود غیرنظامیان در موصل نبود، عملیات آزاد سازی نینوا به مراتب آسانتر بود.حفاظت از جان بیش از دو میلیون نفر زمانبر است.

آغاز عملیات گسترده برای پاکسازی مناطق حمرین از لوث داعش

سرلشگر جاسم السعدی رئیسی پلیس استان دیالی عراق به اشاره به آغاز عملیات گسترده برای پاکسازی کوه و دریاچه حمرین از لوث داعش گفت: ما مخفیگاهها و لانه های داعش را در سلسله جبال حمرین و اطراف دریاچه کشف کرده ایم.در این عملیات نیروی هوایی و نیروهای مردمی از تیپ ۲۴ بدر نقش دارند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو