زمان انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۵ -

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور:

۲۷درصد خون‌های اهدایی کشور در تهران مصرف می‌شود

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: ۱۸ درصد خون های اهدایی کل کشور در استان تهران است در حالی که ۲۷ درصد خون های اهدایی کشور در تهران به مصرف می رسد.

به گزارش سرای نور؛ دکتر بشیر حاجی بیگی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز جامع اهدای خون در استان تهران افزود: در این مرکز اهدای پلاکت و پلاسما و در آینده نزدیک اهدای سلول های بنیادی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه شاید به صورت پراکنده اهدای پلاکت در مراکزی صورت می گرفت، گفت: در اولین مرکز جامع اهدای خون که در اداره انتقال خون استان تهران واقع در خیابان وصال شیرازی راه اندازی شده، تمامی این موارد (اهدای پلاکت و پلاسما) امکان پذیر است.

حاجی بیگی افزود: با گسترش مراکز خون و آنکولوژی مصرف خون و پلاکت برای بیماران نیز افزایش یافته که برای جوابگویی به نیازهای بیمارستان ها، تأسیس این مراکز جامع، ضرورت دارد.

وی گفت: در یک سال گذشته سه و نیم میلیون واحد خون در کشور مصرف شد، که آمار بالایی است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور افزود: با توجه به اینکه خون های اهدایی در یخچال هایی که تا ۴ درجه است به مدت ۳۵ روز و پلاکت به مدت سه روز قابل نگهداری است گفت: شش ساعت پس از اهدای خون، حتماً باید پلاکت جدا شود و به مصرف نیازمندان برسد، از اینرو، توجه به ضرورت اهدای پلاکت، ویژه تر می شود، چرا که بیشترین مصرف کنندگان پلاکت ها، بیماران سرطانی هستند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو