زمان انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ -

مدیر آموزش و پرورش نور:

تربیت دانش آموزان را در اولویت قرار دهیم

مدیر آموزش و پرورش نور گفت: تربیت دانش آموزان را در اولویت قرار دهیم و با برنامه‌ریزی درست و الگوهای مناسب در تربیت آینده سازان کشورمان کوشا باشیم.

به گزارش خبرنگار سرای نور،جشن تکلیف دوره جدید در زندگی هر فرد است و هدف از برگزاری این جشن ترویج فرهنگ دینی، توسعه عفاف و حجاب در مدارس و باقی ماندن خاطره خوب در ذهن دانش آموزان است.

آیت دیوسالار در حاشیه مراسم جشن تکلیف مدارس شهرستان نور در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: جشن تکلیف زیباترین لحظه‌های به یادماندنی برای استقبال از تکالیف الهی را به ارمغان می‌آورد و از عوامل تأثیرگذاری که دانش آموزان را با جایگاه و اهمیت تکالیف الهی و عبادی آشنا می‌کند.

 

وی گفت: آموزش و پرورش یعنی تعلیم و تربیت و تعلیم وسیله‌ای برای تربیت است و هدف اصلی تربیت کودکان و نوجوانان است که آینده‌سازان این مرز و بوم هستند و یکی از مسائل مهم هویت مذهبی و دینی دانش آموزان است تا مهارت ارتباط با خدا و هدف از خلقت را آموزش ببینند تا بتوانند در آینده جامعه‌ای سالم بسازند.

 

مدیر آموزش و پرورش نور با اشاره به جشن تکلیف خاطرنشان کرد: جشن تکلیف در مدارس نماد و سنبل شروع فعالیت‌های رسمی مذهبی دانش‌آموزان و آشنایی با تکالیف الهی است.

این مسئول با اشاره به تهاجم فرهنگی افزود: جشن تکلیف فرهنگ سازی برای دوره جدید از زندگی کودکان و نوجوانان و ترویج فرهنگ دینی است و با توجه به آسیب‌های اجتماعی و فضاسازی دشمنان برای کمرنگ کردن فرهنگ دینی در جامعه یکی از راه‌های مقابله با دشمن در زمینه فرهنگی برگزاری جشن‌های دینی برای دانش آموزان در مدارس است تا مسیر درست را فرزندان آموزش دهیم.

دیوسالار تصریح کرد: در مقابله با جنگ نرم دشمن که اساس دین و خانواده را نشانه گرفته است، خانواده‌ها نقش اساسی دارند و در تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه تربیتی برای آموزش به کودکان و نوجوانان که آینده سازان کشور هستند باید الگوی عملی خوبی برای فرزندان خودمان باشیم.

 

وی افزود: با الگوسازی مناسب می‌توانیم فرزندان را در رعایت مسائل دینی و انجام واجبات و هنجارهای جامعه هدایت کنیم و این باهمدلی و همراهی و تعامل بین مدرسه و اولیای دانش آموزان امکان پذیراست.

مدیر آموزش و پرورش نور اظهارکرد: مادر اساس و ستون خانواده است و نقش مادران در ساخت دختران امروز و مادران فردا انکارناپذیر است زیرا نقش مادران در تربیت فرزندان برای ساختن جامعه‌ای سالم نقش اساسی است و الگوی زنان جامعه ما خانم فاطمه زهرا، حضرت زینب و حضرت خدیجه و … هستند که نقش اساسی در طول تاریخ اسلام ایفا کردند.

این مسئول تصریح کرد: برای اینکه جامعه و آینده خوبی بسازیم باید تربیت دانش آموزان را در اولویت قرار دهیم و با برنامه‌ریزی درست و الگوهای مناسب در تربیت آینده سازان کشورمان کوشا باشیم.

دیوسالار با اشاره به اهمیت پرورش در مدارس یادآورشد: پرورش در حاشیه قرار گرفته است و بیشترین زمان صرف آموزش در حوزه‌های مختلف می‌شود و آن چیزی که در جامعه مغفول مانده است توجه به اهمیت پرورش دانش آموزان و ترویج انجام واجبات دینی است که درس انسان سازی برای جامعه سالم و پویا و خانواده‌ای مستحکم است.

وی در پایان افزود: اهمیت انسان سازی در جامعه این است که الگوی مناسب برای فرزندان خود باشیم و با همراهی وتشویق فرزندان در اجرای فرائض دینی فرزندان خوبی برای جامعه سالم در آینده تربیت کنیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو