زمان انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ -

مسئول واحد آتش‌نشانی شهرداری نور عنوان کرد

حادثه آتش‌سوزی ایستگاه شارژ گاز مایع در شهرستان نور

مسئول واحد آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری نور گفت: انفجار پنج سیلندر گاز سبب آتش‌سوزی در کمربندی غربی شهرستان نور شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،رضا خاکپور در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به آتش سوزی ناشی از انفجار گاز در کمربندی غربی نور اظهار کرد: حادثه آتش سوزی ایستگاه شارژ گاز مایع از طریق سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت نیروهای آتشنشانی به محل حادثه اعزام شدند.

 

وی گفت: این انفجار در واحد تجاری و کمربندغربی شهر نور بر اثر انفجار سیلندرهای گاز و عدم رعایت نکات ایمنی اتفاق افتاد که در این واحد تجاری تعمیر موتورسیکلت نیز انجام می‌شد.

مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نور با اشاره به انفجار پنج سیلندر تصریح کرد: این حادثه تلفات جانی نداشت اما تقریباً ۱۰۰ درصد خسارت به ساختمان و لوازم موجود وارد شد که با کار قیچی نیروهای آتش نشانی از سرایت آتش به اطراف و ملک تجاری همجوار جلو گیری شد.

خاکپور افزود: شدت آتش سوزی به حدی بود که تا حدو ۵۰ متر توانایی نزدیک شدن به آن جود نداشت و از آنجایی که عملیات اطفاء حریق باید مناسب با انفجار باشد در تاکتیک‌های تدافعی و رعایت فاصله برای جلوگیری از آسیب به افراد با خنک کردن سیلندرها از خطر انفجارهای بعدی جلوگیری شد.

وی با اشاره به آگاه سازی مردم خاطرنشان کرد: ازدحام جمعیت نزدیک حادثه سبب می‌شود عملیات با کندی صورت بگیرد و خطرات را بیشتر کند و بزرگترین کمک از طرف مردم هنگام حادثه دور شدن از منطقه است تا آتش نشانان و نیروهای کمکی برای تردد و سرعت دادن به عملیات با مانع مواجه نشوند و مردم نیز با نزدیکی به حادثه آسیب نبینند.

مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نور در پایان از حضور نیروی انتظامی، هلال احمر، آتش نشانان ایزدشهر به ویژه رویان و پرسنل آتش نشانی نور قدردانی کرد.

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو