زمان انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ -

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس مطرح کرد

محدودیت امکانات ورزشی بخش بانوان در شهرستان نور

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت گفت: امکانات ورزشی شهرستان نور در بخش بانوان بسیار محدود است و سالن ورزشی و پارک ویژه بانوان در این شهرستان نداریم.

به گزارش خبرنگار سرای نور،علی اسماعیلی در مراسم تجلیل از بانوان ورزشکار و افتخارآفرین شهرستان نور اظهار کرد: تجلیل از بانوان و برگزاری مراسم جشن به پاس افتخارآفرینی‌هایشان در توانمندسازی و تقویت روحیه ورزشکاران بانو تأثیر بسیاری دارد.

وی با تأکید بر علاقه‌مندی و افتخارآفرینی‌های متعدد بانوان شهرستان نور در ورزش قهرمانی و ورزش همگانی؛ خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: امکانات ورزشی شهرستان نور در بخش بانوان بسیار محدود است و سالن ورزشی و پارک ویژه بانوان در این شهرستان نداریم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرداران از ورزشکاران طبق مجوز قانون حمایت کنند و مدیریت در بخش ورزش بانوان به گونه‌ای صورت بگیرد که شاهد افتخارآفرینی‌های آنان در عرصه‌های مختلف ملی، آسیایی و جهانی و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی در دنیا باشیم.

 

وی خواستار برنامه ریزی و زمان بندی مناسب برای تمرین بانوان به برای تأمین امنیت و دیگر مسائل در سالن‌های ورزشی شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران نیز در این مراسم اظهارکرد: در شرایط فعلی و سبک زندگی صنعتی و ماشینی، نقش تأثیرگذار ورزش بر همه مشخص است و باید تلاش کنیم تحرکات بدنی و سلامت جسمی که تضمین کننده سلامت روح و روان نیز هست را ارتقاء دهیم.

حبیب حسین‌زادگان تصریح کرد: استان مازندران به واسطه افتخارآفرینی جوانان شایسته در صحنه‌های ملی و بین‌المللی در ورزش قهرمانی از وضعیت خوبی برخوردار است اما به لحاظ ورزش همگانی و سلامت عمومی وضعیت خوبی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با کمک مسئولان تلاش می‌شود که علاوه بر ورزش همگانی بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که ورزش عمومی و همگانی چه در روستا و چه در شهر توسعه پیدا کرده و سلامت آحاد جامعه را تضمین کنیم و این امر مستلزم پای کار آمدن تمام دستگاه‌های اجرایی برای توسعه زیرساخت‌ها و ساماندهی ورزش استان است.

این مسئول اضافه کرد: در استان مازندران حدود ۴۸۰ پروژه اماکن ورزشی داریم که در تلاشیم بر اساس آمایش جغرافیایی و شهرستانی، هر ورزشی که مورد نیاز و گرایش مردم است را ارتقاء دهیم و از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش سهمیه سرانه ورزشی در تدوین بودجه و همچنین تأمین بودجه برای پروژه‌های سالن‌های تخصصی بانوان و آقایان هستیم.

فرماندار شهرستان نور نیز با تحسین حضور بالنده و غرورآفرین زنان در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: تبعیضی تاریخی در حوزه ورزش آقایان و بانوان شاهدیم و در سرانه اماکن و سالن‌های ورزشی بانوان و آقایان تفاوت‌های فاحشی وجود دارد که امیدواریم با برنامه‌ریزی این مشکل مرتفع شود.

 

 

علی شادمان افزود: با راه اندازی استادیوم ورزشی در شهرستان به دلیل وسعت بسیار بالایی که وجود دارد، می‌توان از نظر موقعیت، فضا و امکانات، شرایط خوبی را برای ورزش بانوان فراهم کرد.

وی تصریح کرد: ۴۸۰۰ متر بنا در طبقات زیرین وجود دارد و بانوان می‌توانند با برنامه‌ریزی چه در بخش ورزش‌های رزمی و یا تمرین و آموزش از آن بهره مند شوند.

شادمان از بانوان در رشته‌ها و گروه‌های مختلف ورزشی خواست تا از روند تکمیل و اتمام پروژه بزرگ استادیوم ورزشی شهید ناطق نوری که ۱۵ سال راکد بود، بازدید کنند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو