زمان انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۵ -

بازگشت بازی‌سازان ایران به کشور؛

حمله تروریستی داعش باعث لغو رویداد بازی‌سازی در استانبول شد

رویداد بازی‌سازی استانبول که از ماه‌های پیش برای انجام آن بین انستیتو ملی بازی‌سازی و دانشگاه باغچه شهیر استانبول برنامه‌ریزی شده بود، به دلیل حمله تروریستی داعش، لغو شد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در شرایطی که تیمی از دانشجویان و بازی‌سازان، تهران را به مقصد استانبول ترک کرده بودند، دقایقی پس از حمله تروریستی اخیر، این هواپیمای حامل دانشجویان انستیتو به تهران بازگشت.

این حمله تروریستی از جمله شدیدترین حملات اخیر در استانبول بوده است که سه شنبه شب رخ داد و ۳۶ کشته و بیش از ۱۴۷ مجروح برجای گذاشت.

رویداد بازی‌سازی در استانبول در راستای همکاری بین انستیتو ملی بازی‌سازی و دانشگاه باغچه شهیر استانبول بود که قرار بود از امروز آغاز شود. این نخستین رویداد انستیتو با یک نهاد آموزشی در خارج از کشور بود.

امیرحسین عرفانی به عنوان مسوول هماهنگی این رویداد گفت: از مدت‌ها پیش هماهنگی جهت برگزاری این رویداد آغاز شده بود و با اینکه از طرف ما نسبت به امنیت استانبول بدگمانی وجود داشت، اما با توجه به هماهنگی‌های انجام شده بین این دو نهاد آموزشی، تصمیم به برگزاری این رویداد گرفته شد.

عرفانی افزود: تقریبا نیم ساعت مانده بود تا هواپیما به فرودگاه آتاتورک برسد، خلبان که از حمله تروریستی اخیر مطلع شده بود اعلام کرد که به دلایل امنیتی هواپیما به تهران باز خواهد گشت و خوشبختانه تیم دانشجویان و بازی‌سازان در سلامت کامل هستند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو