زمان انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۵ -

عاشقانه ترین عدد اهدای خون در شب های قدر

پایتخت نشینان در سه شب لیالی قدر با ثبت ۴۴۸۸ واحد خون اهدایی‏، بار دیگر عزم و همت عاشقانه خود را برای نجات جان بیماران نیازمند به خون‏، به نمایش گذاشتند.

به گزارش سرای نور؛ ۵ هزار و ۱۶۰ شهروند تهرانی در شبهای قدر ماه مبارک رمضان امسال با حضور در صف داوطلبان اهدای خون نشان دادند که مثل همیشه ایام و لحظه هایی که نیاز به انسانیت و ایثار باشد‏‏، می توان روی آنها حساب ویژه ای باز کرد .

حاصل این حضور انسانی و آرمانی در هشت مرکز اهدای خون پایتخت در شب های قدر، ثبت ۴ هزار و ۴۸۸ واحد خون اهدایی برای نجات جان بیماران نیازمند بود که خانم‌ها با سهم ۴ درصدی و آقایان با نقش ۹۶ درصدی در این امر انساندوستانه مشارکت داشتند .

در این شب ها یک هزار و ۶۳۶ اهداکننده مستمر خون توانستند ۳۶ درصد از جامعه آماری اهداکنندگان خون شبهای قدر پایتخت را تشکیل دهند و یازده هزار و ۵۵ نفر با سهم ۲۵ درصدی از این مشارکت انسانی‏، برای اولین بار به خانواده بزرگ اهداکنندگان خون پیوستند و زندگی را با بیماران نیازمند به اشتراک گذاشتند .

آمار تفکیکی میزان اهدای خون در لیالی قدر پایتخت این گونه است که در شب اول قدر‏، جمعه چهارم تیر ۱۳۹۵ تهرانی ها ۱۳۴۳ بار به یاری بیماران شتافتند، یکشنبه ششم تیر ۱۳۹۵ و در دومین شب قدر ۱۶۴۳ شهروند تهرانی نام خود را در بین اهداکنندگان لیله القدری امسال ثبت کردند و در آخرین شب قدر‏، ۱۵۰۲ نفر سه شنبه هشتم تیر ۱۳۹۵ خون اهدا کردند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو