زمان انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ -

با حضور معاون درمانی وزارت بهداشت

مرکز جراحی حضرت قائم (عج) و ساختمان جدید درمانگاه حضرت زینب(س) شهرستان نور افتتاح شد

مرکز جراحی حضرت قائم (عج) و ساختمان جدید درمانگاه حضرت زینب(س) شهرستان نور افتتاح شد.

 

به گزارش خبرنگار سرای نور،Hیین افتتاح مرکز جراحی حضرت قائم (عج) و ساختمان جدید درمانگاه حضرت زینب(س)با حضور دکتر جان بابایی معاون درمانی وزارت بهداشت، دکتر موسوی رئیس به همراه معانان بهداشتی و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر محمودی مشاور وزیر بهداشت و درمان، دکتر جمالی نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، دکتر اسماعیلی نماینده مردم نورومحمودآباد در خانه ملت، دکتر شادمان فرماندار نور، دکتر عبدالوحید فیاضی، دکتر علیزاده ریاست درمانگاه و مرکز جراحی، مسئولان استانی و شهرستانی و مردم شریف شهرستان نور در سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

 

مظفرعلیزاده رئیس درمانگاه حضرت زینب(س) و مرکز جراحی قائم (عج) شهرستان نور اظهارکرد: این مرکز در فضایی با ۳هزار متر مربع در ۶ طبقه در مدت ۲۰ ماه با هزینه بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان آماده بهره برداری شد.

 

 

 

وی با اشاره به این مرکز درمانی افزود: با پیگیری‌های جدی و سختگیرانه دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و با توجه به مشکات اقتصادی این مرکز درمانی افتتاح و تمام استانداردهای پزشکی در این مرکز رعایت شد و زیباسازی فضای درمانی نیز می‌تواند از نظر روحی و روانی در آرامش بیماران تأثیرگذار باشد.

رئیس درمانگاه حضرت زینب (س) و مرکز جراحی قائم با اشاره به اینکه این مرکز دارای تجهیزات پزشکی بسیار خوبی است، خاطرنشان کرد: در مجموعه درمانگاه کلیه بخش‌های تخصصی و پارا کلینیک شامل آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی، رادیولوژی، سونوگرافی، ارتوپدی، فیزیوتراپی و توانبخشی، لیزر، پوست و زیبایی، گوش و حلق و بینی و فوق تخصص حنجره برای نخستین بار در شهرستان، دندان پزشکی( ایمپلنت، جراحی لثه و ارتودنسی ) و در بخش مرکز جراحی قائم سه اتاق عمل ارتوپدی، سنگ شکن درون اندامی، جراحی عمومی، اعصاب، جراحی پلاستیک، چشم، گوش و حلق و بینی، ارولوژی و زنان است.

علیزاده اضافه کرد: در زمینه تجهیزات چشم پزشکی این مرکز با جدیدترین دستگاه‌ها و امکانات تنها مرکز در استان که به دو مجموعه مجزای لاپاراسکوپی و آرتروسکوپی ( سیستم عمل‌های بسته ) مجهز است و تنها مرکز پزشکی در غرب مازندران است که مجهز به دستگاه فیکوی چشم پزشکی اینفینیتی است و در خصوص لیزر در این مرکز دومیلیارد تومان هزینه شد و دستگاه لیزر جدید با ۳۵ کار با هزینه سه میلیارد تومان به زودی وارد مرکز می‌شود که نخستین دستگاه در استان است.

 

این مسئول تصریح کرد: در این مرکز برای ۸۰ نفر از جوانان اشتغالزایی شد که بیش از ۹۵ درصد بومی هستند و ۵۲ متخصص و فوق تخصص و هفت دکتر عمومی نیز در این مرکز مشغول به کار هستند.

 

علیزاده با اشاره به پزشک بخش سونوگرافی گفت: تنها مرکزی که دستگاه سونوگرافی جداگانه در اتا‌ق‌های جراحی همراه با سه پزشک متخصص در بخش سونوگرافی داریم که نیاز به اعزام بیمار به مراکز دیگر را نداریم و ساخت این مکان امکاناتی به کار برده شد که در برابر زلزله با ریشترهای بالا مقاوم است.

 

وی با توجه به نیاز بیماران به دارو پس از مراجعه به پزشک در درمانگاه به ویژه در برخی از ساعت‌‌های نیمه شب از دکترجان بابایی معاون درمانی وزارت بهداشت، دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواستار تعامل برای شبانه‌روزی شدن داروخانه دکتر کالجی شد و در پایان از همکاری خوب ریاست دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی، ریاست شبکه بهداشت و ریاست بیمارستان تشکر و قدردانی کرد.

 

قاسم جان بابایی در افتتاح این مرکز درمانی در شهرستان نور با اشاره به اقدامات خوب در حوزه بهداشت و درمان اظهارکرد: دولت یازدهم با اقدامات خود در بخش بهداشت و درمان، خدمات تصویر برداری، ساختن کلینیک، هتلینگ، … گام های مؤثری در خدمات رسانی در بخش بهداشت و درمان انجام داده است.

وی تصریح کرد: توسعه مراکز درمانی خصوصی سبب می‌شود بیماران در منطقه و شهرستان خود درمان شوند و به بخش دولتی نیز کمک می‌کنند تا به افراد نیازمند در بخش دولتی خدمت رسانی بیشتر شود و نگاه دولت در حوزه سلامت تقویت و پشتیبانی بخش خصوصی است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به وظیفه دولت در کمک رسانی به بخش خصوصی افزود: شهرستان نور از نظر وسعت سومین شهرستان استان است که از نظر جمعیت دارای رشد بالایی است و افتتاح مرکز درمانی در شهرستان نور برای مردم و مسافران با توجه به گردشگر پذیر بودن شهرستان ضروری است.

جان بابایی با اشاره به حمایت از پروژه‌های بخش خصوصی و خیرین خاطرنشان کرد: باید مردم از خدمات درست بهره مند شوند و سرمایه‌گذاری در جاهایی صورت بگیرد که مردم عادی هم بتوانند از آن برخوردار شوند و دو اصل صیانت از حقوق مالی و جانی مردم باید در بخش خصوصی رعایت شود.

 

 

وی گفت: انتظار دارم این جراحی محدود در شهرستان نور برای مردم امنیت ایجاد کند و با رعایت ضوابط اداره بهداشت مردم از خدمات سالم بهره مند شوند.

معاون درمانی و وزارت بهداشت در پایان افزود: شاخصه‌های سرمایه گذاری در بخش سلامت استان مناسب نیست و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی مناسب این معضل را در استان مرتفع کنیم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در مراسم این افتتاح با قدردانی از علیزاده ریاست درمانگاه حضرت زینب (س) و مرکز جراحی قائم اظهارکرد: دکتر علیزاده این مرکز را در ۲۰ ماه به صورت جهادی احداث و افتتاح کرد.

علی اسماعیلی خاطرنشان کرد: افتتاح این مرکز درمانی جز با اهتمام وتلاش شبانه‌روزی دکتر علیزاده ریاست این مجموعه، پیگیری دانشگاه علوم پزشکی و همکاری مجموعه هماهنگ از دستگاه‌های اجرایی امکانپذیر نبود.

 

این مسئول با اشاره به اهمیت رفع مشکلات بخش خصوصی افزود: بخش خصوصی باید حمایت و تقویت شود و شهرستان نور در مسیر توسعه قرارگرفته و هماهنگی و هم‌افزایی در کنارهم برای توسعه شهرستان ضروری است.

 

 

علی شادمان در مراسم افتتاحیه مرکز درمانی با اشاره به اینکه یکی از جدی‌ترین مخاطرات و توقع مردم بهبود بیمارستان امام خمینی بود، اظهارکرد: شهرستان نور به دلیل ویژگی‌های بسیار مهم و قابل توجه استحقاق تغییرات اساسی زیرساختی را دارد و هدف مهم گردشگری در حوزه‌های مختلف گردشگری کشوراست که در فصل تابستان سال گذشته ۹ میلیون و ۲۰۰ هزارنفر مسافر اقامت در شب داشتیم و این نشانگر نیاز تقویت و توسعه این شهرستان در بخش درمانی است.

 

وی با اشاره به تصویب ۳ میلیارد تومان تسهیلات به این بخش خصوصی تصریح کرد: تاکنون ۲ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته که ۶۰۰ میلیون باقیمانده توسط بانک مربوطه باید هرچه سریعتر پرداخت شود.

 

فرماندار نور با اشاره به اینکه درمانگاه حضرت زینب(س) و مرکز جراحی قائم(عج) از سرمایه‌های شهرستان است، افزود: این درمانگاه با بهترین تجهیزات، امکانات و با مدیریت خوب دکتر علیزاده به بهره برداری رسید که با توجه به گردشگر پذیری شهرستان یکی از زیر ساخت‌های ضروری بخش درمان شهرستان است و به تمامی مدیران و دستگاه‌ها ابلاغ شد تا با این بخش خصوصی هر گونه همکاری لازم را داشته باشند.

این مسئول یادآورشد: در این چند ماه با توجه به پیگیری‌های نماینده مجلس و عنایت دکتر جان بابایی و دکتر موسوی در فضای درمان شهرستان تغییرات اساسی ایجاد شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ خرداد, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو