زمان انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ -

نقش کلیدی بانوان کارآفرین در رونق تولید و اشتغالزایی در کشور

بانوان کارآفرین نقش کلیدی در رونق تولید و اشتغالزایی در کشور ایفا می‌کنند.

 

ایجاد بازار فروش با هزینه کمتر در نمایشگاه مجازی

 

به گزارش خبرنگار سرای نور،علی اسماعیلی در این جشنواره با اشاره به اینکه توانمندسازی و کارآفرینی در خلاقیت و نوآوری معنا پیدا می‌کند، اظهارکرد: اگر ایده و اندیشه‌ای نو در راستای سلیقه بانوان باشد ارزش تولید را افزایش می‌دهد.

 

وی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال به نام تولید و تأکیدات رهبری در حمایت از کالای ایرانی و خودکفایی در برابر واردات باید تلاش کنیم تولیدات داخلی را علاوه بر مصارف داخل کشور به خارج از کشور نیز صادر کنیم.

 

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به بازار فروش و تبلیغات مؤثر در فضای مجازی، ایجاد یک نمایشگاه در فضای مجازی و صرفه جویی در هزینه می‌تواند سبب جذب مشتریان و فروش بیشتر محصولات شود

 

ضرورت حمایت مدیران از بانوان کارآفرین

علی شادمان در جشنواره نمایشگاه توانمندی زنان کارافرین بخش محروم بلده اظهارکرد: این نمایشگاه بیانگر آن است که مسئولان تک بعدی عمل نمی‌کنند و با توجه به شرایط سخت اقتصادی شاهد عمران و آبادی در بخش بلده هستیم.

وی با بیان اینکه از مهمترین کارهای زیرساختی در بخش بلده، رینگ برق پل زنگوله به نسن و ایجاد ارتباط کابل نوری از هراز به بلده است، تصریح کرد: مردم بخش بلده با کمبود امکانات زیادی روبرو هستند که باید توجه ویژه‌ای به این منطقه شود و در حوزه ترابری تهیه یک دستگاه گریدر و لودر پس از ۲۸ سال و دیگر تجهیزات نشان از توجه جدی دولت و پیگیری و اهتمام نماینده به این بخش است.

 

 

فرماندار نور با اشاره به اینکه این نمایشگاه بازتاب خوبی در حوزه‌های مختلف اشتغالزایی و ایجاد اتحاد و انگیزه در روح و ذهن زنان برای ورود به عرصه کار و تلاش را رقم می‌زند، افزود: این نمایشگاه آغازی است تا همه مسئولان با هم افزایی و حمایت، فضا و بستری مناسب را برای خانواده‌ها فراهم کنند که علی رغم تربیت فرزندان و ایجاد انس و الفت اجتماعی بتوانند  در تولید و اشتغال نقش کلیدی خودشان را ایفا کنند.

شادمان با تأکید بر ضرورت حمایت، تسهیل‌گرایی، همراهی و کارشناسی همه مدیران به خانواده‌ها یادآورشد: نبود امکانات سبب مهاجرت مردم بخش بلده شد و در این فصل جدید که مهاجرت معکوس در حال اتفاق است با حمایت همه جانبه مدیران از دختران و زنان پر تلاش، عفیف، پاکدامن، توانمند و هوشمند بخش بلده امیدواریم شاهد جوش و خروش و کار و تلاش در این بخش باشیم.

فرماندار نور در پایان افزود: نوید بخش دولت تدبیر امید در برابر تحریم‌ها و مشکلات اتفاقاتی مانند اجرایی شدن پل کلیک با بهترین سازه ها پس از هفت سال راکد بودن است و در حوزه مختلف راه، جاده و … در منطقه که درجه اول این تلاش و اهتمام به ذوق و سلیقه ارزشمند مردم منطقه است که امیدواریم در روزی که در این جایگاه قرار داریم شأن و عظمت مردم را به خوبی درک کنیم و به وظیفه‌ای که در برابرمردم داریم عمل کنیم.

 

نمایشگاه توانمندی‌های زنان کارآفرین برای نخستین بار در بخش بلده

امین رنجکش بخشدار بخش بلده در جشنواره نمایشگاه توانمندی‌های زنان کارافرین بخش محروم بلده اظهارکرد: در سال رونق و تولید و فرمایشات رهبر معظم انقلاب با توجه به اینکه بیش از نیمی از اقتصاد خانواده در دست بانوان توانمند است، تلاش کردیم تا بتوانیم با برگزاری نمایشگاه در روستای گردشگری یوش توانمندی زنان کارآفرین بخش بلده را برای نخستین بار در این بخش به نمایش بگذاریم.

وی گفت: هدف از این نمایشگاه معرفی توانمندی‌های زنان کارآفرین بخش بلده بود تا از این ظرفیت برای برپایی بازارچه‌هایی به صورت فصلی با حضور گردشگران و مسافران استفاده شود که گامی مؤثر در رونق اقتصادی و معرفی تولیدات و توانمندی‌های زنان کارآفرین است.

بخشدار بلده تصریح کرد: در این نمایشگاه با توجه به موضوع نشاط اجتماعی و تأکیدات استانداری و فرماندار شهرستان این مسئله در بخش بلده با جدیت پیگیری و عملیاتی شد.

 

گفتنی است نمایشگاه توانمندی‌های زنان کارآفرین برای نخستین بار به مدت سه روز در بخش محروم بلده با سه محور ایجاد شد که محور نخست غرفه‌های (محصولات خانگی، گل و گیاه، صنایع دستی، عرقیجات و …) و محور دوم کارگاه آموزشی استارت آپ با سه دوره آموزشی کلاس‌های ایده تا محصول خلاقیت و نوآوری، تولید محصولات و ابداعات و نوآوری و اختراعات و جذب سرمایه گذار و توانمندی فروش و  محور سوم اجرای برنامه‌های شاد تابستانه که در این برنامه کمدین، بمب خنده، تئاتر آسیب‌های اجتماعی، حضور شعرا و شعر خوانی در وصف نیما، موسیقی و … به اجرا درآمد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ مرداد, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو