زمان انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۵ -

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۶؛

پیروزی شیرین تیم ملی ایران

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در هفته سوم رقابتهای لیگ جهانی ۲۰۱۶ مقابل صربستان، صدرنشین مسابقات قرار گرفت و در یک بازی مهیج نخستین شکست حریف را رقم زد و دو امتیاز کسب کرد.

به گزارش سرای نور؛ تیم های ملی والیبال ایران و صربستان از ساعت ۲۱ روز جمعه دیدار خود را در چارچوب هفته سوم رقابتهای لیگ جهانی ۲۰۱۶ در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار کردند که در پایان تیم ایران ۳ بر ۲ پیروز شد و نخستین شکست صدرنشین لیگ جهانی را رقم زد.

تیم صربستان ست های اول و دوم را به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ برنده شد اما شاگردان لوزانو ست های سوم و چهارم را ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۳ پیروز شدند تا کار به ست پنجم کشیده شود. در این ست تیم ایران ۱۶ بر ۱۴ برنده شد.

سرویس‌های کوبنده صربستان
تیم ایران در آغاز بازی با ترکیب شهرام محمودی، سعید معروف، میلاد عبادی پور، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، محمدجواد معنوی نژاد و مهدی مرندی (لیبرو) به مصاف حریف رفت. این در حالی بود که صرب ها بر خلاف دیدار هفته دوم خود مقابل ایران، آتانسوویچ ستاره خود را در پست قطر پاسور به کار گرفتند تا با تمام قوا برابر کشورمان قرار گیرند.

بازی با امتیازگیری هر دو تیم شروع شد و تا امتیاز ۵ برابر پیش رفتند اما سرویس های خوب صربستان و دریافت های نامتعادل تیم ایران برتری ۸ بر ۵ حریف را در وقت نخست استراحت فنی در پی داشت. صربستان که در دفاع روی تور مهاجمان ایران را تحت فشار قرار داده بود فاصله را بیشتر کرد و وقت دوم استراحت فنی را نیز ۱۶ بر ۱۱ برای خود ثبت کرد.

تعویض های لوزانو در ادامه تاثیری نداشت و صربستان در سرویس و دفاع فوق العاده کار کرد و در حالی که خط حمله ایران شرایط خوبی نداشت ست نخست را ۲۵ بر ۱۸ برنده شد.

دریافت‌ها همچنان ناقص
در ست دوم هم صربستان با سرویس های خوب آتاناسویچ خیلی زود ۵ بر ۲ پیش افتاد تا لوزانو هم تقاضای تایم اوت کند و هم زرینی و مباشری را به میدان بفرستد. صربها وقت نخست استراحت فنی این ست را ۸ بر ۵ پیش افتادند.

تیم صربستان همچنان با تکیه بر سرویس و دفاع روی تور عالی خود امتیازگیری کرد تا اینکه موسوی با دفاع خوب خود فاصله را به ۲ امتیاز کاهش داد. تیم کشورمان با چند دفاع پی در پی در امتیاز ۱۳ با صربستان برابر شد. وقت دوم استراحت فنی را صربستان ۱۶ بر ۱۵ پیش افتاد.

صرب ها در بازگشت به زمین به طور متوالی سرویس خود را هدر دادند تا دو تیم برابر پیش بروند. تیم ایران یک امتیاز پیش افتاد تا گربیچ درخواست تایم اوت کند. صربستان دو امتیاز متوالی گرفت و این بار لوزانو تقاضای تایم اوت کرد. بازیکنان کشورمان در امتیازات حساس این ست اشتباهات متوالی داشتند تا ست دوم نیز با برتری ۲۵ بر ۲۲ تیم صربستان خاتمه یابد.

بازگشت تیم ایران
تیم صربستان در ابتدای این ست هم سرویس های کوبنده خود را ادامه داد و با وجود تلاش فراوان بازیکنان ایران امتیازات لازم را کسب کرد. شاگردان لوزانو در ادامه با تلاش خود اجازه ندادند صربستان فاصله بگیرد تا جایی که صرب ها وقت نخست استراحت فنی را ۸ بر ۷ پیش افتادند.

بازیکنان کشورمان در ادامه سرویس های خوبی زدند و در دفاع روی تور هم بهتر ظاهر شدند تا ۱۳ بر ۱۰ پیش بیفتند. بازی در این لحظات هیجان بیشتری پیدا کرده بود و تیم ایران وقت دوم استراحت فنی را ۱۶ بر ۱۳ به نام خود ثبت کرد.

تیم صربستان از اواسط این ست اشتباهات زیادی در سرویس داشت و در مقابل خط حمله تیم ایران هم بهتر ظاهر شد. این ست را شاگردان لوزانو ۲۵ بر ۲۲ برنده شدند.

ست چهارم به کام شاگردان لوزانو
با شروع ست چهارم هر دو تیم احتیاط و دقت را در دستور کار داشتند. هر امتیاز صربستان با امتیازگیری تیم ایران همراه شد و در وقت نخست استراحت فنی نیز شاگردان لوزانو ۸ بر ۷ پیش افتادند.

حساسیت بازی در اواس این ست درگیری لفظی را بین دو تیم ایجاد کرد که وقفه ای را به وجود آورد. لوزانو بار دیگر عبادی پور را به میدان فرستاد و تیم کشورمان که شرایط بهتری پیدا کرده بود وقت دوم را ۱۶ بر ۱۵ پیش افتاد.

صرب ها پس از بازگشت به زمین نتوانستند خود را بر تیم ایران تحمیل کنند و برابر بازی خوب تیم کشورمان به مشکل بر خوردند. شاگردان لوزانو با حفظ برتری نزدیک خود در این ست ۲۵ بر ۲۳ برنده شدند و کار را به ست پنجم کشاندند.

طلسم صربستان شکست
ست پنجم را تیم ایران خوب شروع کرد و با دفاع خوب میرزاجانپور ۲ بر یک پیش افتاد. صرب ها پس از آن خود را پیدا کردند و با امتیازاتی که کسب کردند ۸ بر ۶ پیش افتادند تا دو تیم جای خود را در زمین تغییر دهند.

شاگردان لوزانو با دفاع های خوب خود ۳ امتیاز متوالی بدست آوردند و ۹ بر ۸ پیش افتادند تا گربیچ تقاضای تایم اوت کند. ایران با دفاع های خوب خود ۱۱ بر ۹ پیش افتاد و سرمربی صربستان بار دیگر تایم اوت گرفت.

تیم صربستان با استفاده از تجربه بازیکنان خود در امتیاز ۱۲ به ایران رسد و ۱۳ بر ۱۲ نیز پیش افتاد تا لوزانو درخواست تایم اوت کند. با تساوی در امتیاز ۱۴ حساسیت بازی به اوج خود رسید و این تیم ایران بود که با تغییر سرویس و یک دفاع خوب  ۱۶ بر ۱۴ برنده شد.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال صربستان بعد از ۶ برد پیاپی در لیگ جهانی ۲۰۱۶، در تهران با وجود بهره جستن از تمام ستارگان خود نخستین باخت را برابر ایران متحمل شد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۱ تیر, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو