زمان انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۴ -

معاون فرماندار نور:

نرخ رشد جمعیت بالای دو درصد سبب می شود ساختار جمعیت جوان بماند

سعید یزدانی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی چهارگانه اظهار کرد: نرخ رشد جمعیت بالای دو درصد سبب می‌شود ساختار جمعیت جوان بماند.

به گزارش سرای نور؛سعید یزدانی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی چهارگانه  اظهار کرد: نرخ رشد جمعیت بالای دو درصد سبب می¬شود ساختار جمعیت جوان بماند. کشورهای دارای جمعیت پیر و فرسوده با آسیب¬های جدی کاهش بهره‌وری و تولید و عدم تحرک و نشاط مواجه هستند.
وی خاطرنشان کرد: امروزه بعد از یک دوره موفقیت کنترل جمعیت، ضروری است تشویق¬های ضروری جهت افزایش جمعیت ارائه شود.
معاون فرماندار نور به تغییر فرهنگ‌ها در جوامع اشاره و خاطرنشان کرد: در جوامع پیر به ناچار نیروی کار جوان از دیگر کشورها ورود پیدا می‌کنند که در تغییر فرهنگ آن کشور بسیار تاثیرگذار هستند، به همین منظور اروپا از پذیرش پناهنده و نیروی کار جلوگیری می‌کند.
درادامه صفرپور، رئیس ثبت احوال شهرستان نور در گزارشی از ثبت ۴۱۱ مورد ازدواج و ۸۸ مورد طلاق در شش ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: این رقم در مدت مشابه سال ۹۳ به ترتیب ۴۴۳ و ۷۹ بوده است. وی گفت: در آمار کشوری ۶٫۵ درصد کاهش در ازدواج و ۳/۵ درصد افزایش طلاق داریم.
دکترسیدحمید حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور هم در این جلسه از ثبت ۴۹۱ مورد مرگ و یک‌هزار و ۲۲۶ مورد تولد خبر داد و افزود: نرخ رشد جمعیت شهرستان یک و یک صدم است و نرخ باروری نیز به طور متوسط ۶/۱ است و این رقم رو به رشد است و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید به نرخ رشد ۱/۲ برسیم که در این صورت در سال ۱۴۲۰ از ورود به نرخ منفی جمعیت کشور جلوگیری می‌شود.
منبع:روابط عمومی فرمانداری نور

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو