زمان انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ -

فرماندار شهرستان نور:

آزاد سازی ۴ کیلومتر دیگر از حریم دریا در شهرستان نور

فرماندار شهرستان نورگفت: در یک کیلومتر آزاد سازی ساحل ایزدشهر 30 هزار متر پارک ساحلی در اختیار شهرداری این شهر قرار گرفت.

به گزارش نعمت‌الله مومنی خبرنگار سرای نور،علی شادمان در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: دفاع مقدس ما متاثر از عاشوراست، از همه مدیران توقع دارم در برگزاری برنامه‌های این هفته همکاری لازم را داشته و خود نیز با برنامه‌های متنوع این هفته را گرامی بدارند.

 

وی از آغاز عملیات اجرایی ادامه کمربندی نور به رویان خبر داد و افزود: در حوزه عمرانی اقدامات خوبی در شهرستان انجام شد از جمله آسفالت بیش از ۶ کیلومتر از مسیر کوهستانی و برف‌گیر منطقه سیاه‌سنگ که معمولا صعب‌العبور و همراه با تردد سخت است به دلیل فرسودگی آسفالت، اجرای آسفالت روستای کلاونگاه، احداث پل در کلیک از توابع بخش بلده، آسفالت بخشی از مسیر محور نور-چمستان-آمل از سمت آمل و آغاز اجرای روشنایی در این محور و … بخش از این اقدامات است.

فرماندار نور با بیان اینکه براساس اعلام استانداری، شهرستان نور رتبه نخست آزادسازی حریم دریا  را دارد، خاطر نشان کرد: در سال جاری چهار کیلومتر از حریم دریا در شهرستان آزاد شد که از جمله آن آزاد سازی یک کیلومتر طول با عرض ۳۰ متر به مساحت ۳۰ هزار متر مربع در ایزدشهر است که با توجه به وجود امکانات و درخت و فضای سبز مناسب به عنوان پارک ساحلی در اختیار شهرداری ایزدشهر قرار گرفت.

این مسئول تصریح کرد: برای آزاد سازی حریم دریا، ریالی از بیت‌المال هزینه نکردیم و نمی‌کنیم اما با نهایت احترام و رعایت قانون حقوق مردم و بیت‌المال را برمی‌گردانیم.

شادمان بار دیگر بر حمایت از سرمایه گذار و سرمایه گذاری در شهرستان نور تاکید و اظهار کرد: باید سرمایه گذاری در این شهرستان برای همه مدیران به ویژه شوراها و شهرداری‌ها جدی گرفته شود، مانع ایجاد نکنیم، سرمایه گذاری که مزاحمتی ندارد و شغل هم ایجاد می‌کند را فراری ندهیم و برایش مزاحمت ایجاد نکنیم، بنده هم با رعایت قانون از شهرداران در جذب سرمایه‌گذار حمایت می‌کنم زیرا سرمایه گذار ظرفیت است.

وی تصریح کرد: مدیران نباید مراجعان را معطل کنند، پاسخگویی باید در اسرع وقت انجام شود و افراد را منتظر حضور کارشناسان نکنند.

فرماندار نور با قدردانی از اقدامات انجام شده توسط شهرداری‌ها در پیشگیری از وقوع سیل، از شهرداران خواست تا انجام لایروبی‌ها ادامه پیدا کند و نقاط کور شناسایی تا از خسارات احتمالی سیل و آبگرفتگی جلوگیری شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با اشاره به برخی اقدامات فرهنگی، اظهار کرد: در سال ۹۷  درحوزه کتاب و کتابخوانی  ۱۵ باشگاه کتابخوانی فعال شد که ۱۴ باشگاه در استان صاحب عناوین برتر شدند.

داود فلاح افزود: در سال جدید نیز ۲۱ باشگاه کتابخوانی شکل گرفت و پیش بینی می‌شود عناوین کشوری را کسب کنند.

وی از برگزاری مسابقات کتابخوانی کارکنان ادارات از کتاب حماسه حسینی استاد شهید مرتضی مطهری خبر داد و گفت: مولفان شهرستان نیازمند حمایت در عرضه کتب و آثار مکتوب خود هستند بنابراین پیشنهاد می‌شود در مناسبت‌ها و مراسم تجلیل و تقدیر از آثار آنان به عنوان هدایا خریداری شود.

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۹ شهریور, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو