زمان انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ -

تمهیدات مسئولان شهرستان نور در استقبال از مهر

در آستانه بازگشایی مدارس مسؤولان شهرستان نور در شورای ترافیک و طرح استقبال از مهر تمهیدات لازم را اندیشیدند.

به گزارش نعمت مومنی خبرنگار سرای نور،جلسه شورای ترافیک این شهرستان با موضوع استقبال از مهر با حضور اعضا در محل دفتر کار فرماندار برگزار شد، اقدامات انجام شده در این خصوص بررسی و تمهیدات لازم اندیشیده شد.

 

در این جلسه با اعلام تشکیل ستاد استقبال از مهر در آموزش و پرورش و شهرداری‌ها از مدت‌ها قبل عنوان شد، در این ستاد موضوعاتی مانند  پاکسازی، شستشو، رنگ‌آمیزی و خط کشی معابر تردد دانش‌آموزان، محوطه و اطراف مدارس، به ویژه خط کشی عابر پیاده مقابل مدارس در دستور کار قرار گرفت و تا کنون بیشتر کارها انجام شد.

شهرداران شهرهای پنج‌گانه شهرستان نور از اقدامات لازم به ویژه رنگ‌آمیزی و خط کشی معابر و محل تردد دانش‌آموزان  و … خبر دادند.

حجت نورانی رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی شهرستان نور در این جلسه از اجرای طرح پلیس مدرسه و حضور کارکنان انتظامی و پلیس راهور در معابر و محل تردد دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی خبر داد و افزود: استفاده از دانش‌آموزان به عنوان همیار پلیس در کنار همکاران انتظامی و همچنین استقرار گشت انتظامی در مسیرهای مدارس دخترانه در دستور کار پلیس قرار دارد.

 

 

فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه با توجه به نظرات اعضا و پیشنهادات ارائه شده به شورای ترافیک در خصوص ایجاد سرعت کاه قبل و بعد از مدارس اظهار کرد: سعی ما باید در کاهش تعداد سرعت‌کاها باشد اما اگر اضطرار و ضرورتی در ایجاد سرعت‌کاه در مقابل مدارس وجود دارد با رعایت استاندارد لازم احداث شود.

علی شادمان استفاده از ناوگان عمومی برای سرویس‌های دربستی به ویژه اردوهای دانش‌آموزی را ضروری دانست و افزود: سن ناوگان برای اردوی دانش‌آموزان نباید بیش از ۵ سال باشد.

وی بر ارائه خدمات لازم از جمله نصب علائم راهنمایی و رانندگی، لکه‌گیری معابر، اصلاح چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، مناسب سازی پایانه و ایستگاه‌های تاکسی برای معلولان تاکید کرد.

این مسؤول با تاکید بر ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی خواستار بررسی علت تصادفات به ویژه تصادفات درون شهری و ارائه راهکارهای لازم برای کاهش تصادفات شد.

فرماندار شهرستان نور نخستین ایراد در تقاطع سایپا را نداشتن تابلو و علایم مناسب عنوان کرد و گفت: طرح اصلاح این تقاطع آماده است اما بین راهداری و شهرداری نور در اجرای کار اختلاف وجود دارد بنابراین مقرر شد شهرداری با نصب چراغ هوشمند ترافیکی در این تقاطع مشکل ترافیکی را رفع کند.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۹ شهریور, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو