زمان انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ -

ریشه ۴۰ درصد جرائم ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است

فرماندار شهرستان نور گفت: مسئولان و مدیران پدرانه و دلسوزانه بر زیر مجموعه خود نظارت و ضمن پیشگیری از اعتیاد، با معضل اعتیاد و عرضه مواد مخدر مبارزه کنند.

به گزارش نعمت مومنی خبرنگار سرای نور،علی شادمان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان که در آستانه سال تحصیلی جدید و بازگشایی مراکز آموزشی با موضوع پیشگیری از عرضه و فروش مواد مخدر در حاشیه مدارس و دانشگاه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: ضمن تشدید نظارت و بازرسی در حاشیه مدارس باید از رسانه‌های مختلف، فیلم، تئاتر و … در شناساندن و معرفی معضلات مواد‌مخدر و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و دانشجویان بهره گرفت.

 وی با بیان اینکه ۴۰ درصد جرائم ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است، افزود: مسؤولان و مدیران پدرانه و دلسوزانه بر زیر مجموعه خود نظارت و ضمن پیشگیری از اعتیاد، با معضل اعتیاد و عرضه مواد مخدر مبارزه کنند.

فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نور، گفت: شبکه بهداشت نسبت به شناسایی معتادان در دستگاه‌های اجرایی و … اقدام کند و آموزش و پرورش نیز در حاشیه و درون مدارس نظارت لازم را داشته باشند.

*ضرورت نگاه واقع‌بینانه به اسیب‌های اجتماعی

معاون فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه، اظهار کرد: در آخرین جلسه کمیته مبارزه با عرضه و فروش مواد مخدر در حاشیه مدارس و دانشگاه‌ها مباحث مختلف مطرح شد و پیرامون کمپ‌ترک اعتیاد نیز بر حضور پزشک متخصص ام.ام. تی تاکید شد.

رقیه صفری افزود: در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها یکی از آسیب‌ها عرضه و فروش مواد مخدر در حاشیه و حتی داخل این مراکز آموزشی و علمی است که نیاز است برای جلوگیری از این امر راهکارهای لازم ارائه شود.

وی با بیان اینکه داده‌های آماری برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی به ما کمک می‌کند، گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نگاه واقع بینانه ضرورت دارد  البته باید با حفظ کرامت انسانی در پی اصلاح افراد در مراکز اداری و آموزشی باشیم.

رئیس پلیس مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان نور نیز در این جلسه اظهار کرد: عملیات پاکسازی نقاط آلوده خصوصا مناطق هدف به ویژه حاشیه مدارس طرح هدف هر ساله انجام و افراد متخلف هم دستگیر و تحویل مقامات قضایی می‌شوند.

علی حسنی افزود: آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی باید همکاری بیشتری با نیروی انتظامی در معرفی افراد مظنون داشته و موارد مشکوک را اطلاع رسانی کند.

وی گفت: کارشناسان انتظامی در طول سال تحصیلی با هماهنگی مسؤولان مراکز آموزشی ضمن حضور در مراکز و آموزش، هشدارهای لازم را می‌دهند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۱ شهریور, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو