زمان انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ -

کاهش طلاق در ازدواج‌های زیر ۵ سال

فرماندار شهرستان نور با تاکید بر آموزش زوجین در کاهش طلاق، گفت: آموزش و مشاوره توانست آمار طلاق ازدواج‌های زیر پنج سال را به صورت چشم‌گیر کاهش دهد.

به گزارش نعمت الله مومنی خبرنگار سرای نور،علی شادمان امشب در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی این شهرستان، نقش آموزش در کاهش آمار طلاق را بسیار مهم توصیف و اظهار کرد: کاهش طلاق در ازدواج‌های زیر پنج سال نشان از نقش و اهمیت آموزش دارد و می‌توان ادعا کرد که آموزش زوجین درست عمل کرد.

وی با بیان اینکه اصل افزایش طلاق نگران‌کننده است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا آمار طلاق در جامعه به نحو چشم‌گیر کاهش یابد.

فرماندار شهرستان نور گفت: مراکز آسیب‌های اجتماعی، شبکه بهداشت، مساجد و دیگر دستگاه‌های مرتبط باید ضمن آموزش، آسیب‌ها و علل افزایش طلاق را بررسی و آمار دقیق را ارائه تا برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

حسین علیزاده رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نور نیز در این جلسه از افزایش ثبت آمار طلاق خبر داد و گفت: ثبت آمار مربوط به افراد غیر بومی و ساکن شهرستان‌های هم جوار است و همین امر سبب شد تا شاهد افزایش آمار باشیم.

*لزوم تکرار آموزش در دوران زندگی

معاون فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه، اظهار کرد: ۹ دستگاه اجرایی موظف به اقدام درباره کاهش آسیب‌های اجتماعی شدند، اعتبار لازم هم دریافت می‌کنند و این نشان می‌دهد برخی از دستگاه‌های متولی موضوع را جدی نگرفتند و در اولویت‌های چندم خود گذاشتند.

رقیه صفری، گفت: دستگاه‌های متولی باید این امر را جدی بگیرند، مشاوران اورژانس، کارشناسان و … نیز باید  اطلاعات خود را به روز کنند و آموزش مکرر داشته باشند.

*سازش ۱۷ مورد از زوجین بعد از مشاوره

رئیس بهزیستی شهرستان نور نیز در این جلسه از مراجعه ۱۵۳ مورد زوج به بهزیستی خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۷ مورد پس از مشاوره منجر به سازش شد و در مقایسه به ۶ ماهه سال گذشته یک مورد مراجعه کاهش داشت.

علیرضا شریفی افزود: مراجعان ۲۵ مورد در دوره عقد، ۸۴ زوج بالای ۵ سال زندگی و ۸ زوج زیر ۵ سال زندگی بودند.

 وی مهمترین علت طلاق را کمبود مهارتهای سازگارانه عنوان و تصریح کرد: اعتیاد در رده دوم و خیانت در رده‌های بعدی قرار دارد.

این مسؤول از کاهش خودکشی سال جاری در شهرستان نور خبر داد و افزود: قرص برنج علت بیشترین فراوانی در خودکشی منجر به فوت است که با کنترل فروش قرص برنج، شاهد کاهش خودکشی منجر به فوت هستیم.

رئیس بهزیستی شهرستان نور با تاکید پرتلاش برای کاهش اقدام به خودکشی، گفت: کنترل فروش قرص برنج، آموزش و افزایش معنویت قطعا موثر است.

علی اقبالی معاون درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور در این جلسه یکی از علت‌های اصلی خودکشی را بیماری‌های اعصاب و روان عنوان کرد و گفت: سه  درصد از جمعیت شهرستان مبتلا شناسایی و برای آن‌ها پرونده الکترونیک تشکیل و تحت مشاوره هستند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ مهر, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو