زمان انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ -

تامین آب آشامیدنی ۶ هزار مشترک رویانی با انتقال «خط لوله ۳۱۰ »

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: با احداث شبکه حدود 7 کیلومتری خط انتقال آب شرب 6 هزار مشترک رویانی تامین شد.

به گزارش نعمت الله مومنی خبرنگار سرای نور،مجید عبدالهی امشب در هفتمین جلسه شورای اداری این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه خط انتقال آب شرب شهر رویان قدیمی بوده و از داخل شهر نور منتقل می‌شد به دلیل فرسودگی با کاهش فشار مواجه به طوری که در زمان پیک مسافر آب برخی مناطق کاملا قطع می‌شد.

وی افزود: برای رفع مشکل چاهی در منطقه بالادست در روستای تیرکده حفر اما این آب هم کدورت بالا داشت که با پیگیری مسؤولان با ایجاد خط انتقال به طول ۶ هزار و ۸۰۰ متر در بالا دست شهر رویان از کمربندی این مشکل رفع شد.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران خاطرنشان کرد: اعتبار این پروژه ۵٫۵ میلیارد تومان بود که به دلیل تحویل اسناد دوساله به پیمانکار ۷٫۵ میلیارد برای آبفا هزینه شد و اکنون نیز ۲٫۵ میلیارد تومان به پیمانکار بدهکار هستیم.

این مسؤول با بیان اینکه در اجرای پروژه خط انتقال آب شرب رویان موانع زیادی وجود داشت که با حمایت مسؤولان رفع شد، گفت: برای ادامه کار و اصلاح شبکه داخلی نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر هستیم.

*آغاز فاز ۲ کمربندی نور-رویان با ۵۳ میلیارد اعتبار

فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه از آغاز فاز دو کمربندی نور به رویان خبر داد و گفت: پس از تکمیل قسمت پایانی فاز یک به طول ۵۰۰ متر که پس از یک‌دهه به نتیجه رسید، فاز ۲ این پروژه به طول یک هزار و ۸۰۰ متر با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان آغاز شد که اکنون ۸۰۰ متر آزاد سازی و بقیه نیز با جدیت و سرعت پیش می‌رود.

 

علی شادمان افزود: این پروژه علاوه بر کاهش مشکلات ترافیکی شهرستان به ویژه شهر رویان سبب روان‌سازی ترافیک درغرب مازندران هم می‌شود.

وی از رفع مشکل آب شرب شهروندان رویانی با لوله گذاری به طول ۶ هزار و ۸۰۰ متر با اعتبار ۵٫۵ میلیارد تومان خبر داد و اظهار کرد: چهار کیلومتر از سواحل شهرستان در سال جاری آزاد و تا نیمه آبان همه سواحل در اختیار ادارات دولتی کاملا آزاد می‌شود.

*اجرای فاضلاب شهری رویان ردیف بودجه گرفت

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: مدیران شهرستان نور اعتقاد دارند برای ارتقای شهر باید سوار یک کشتی شوند، تعامل، وحدت و انسجام داشته باشند، مسؤولان ارشد شهرستان هم با حفظ استقلال قوا با تعامل کار را پیش ببرند.

علی اسماعیلی افزود: شبکه شهری آب رویان فرسوده است و هدر رفت آب زیاد است بنابراین با تامین اعتبار لازم این مشکل رفع می‌شود.

وی با اشاره به اتمام ساخت ساختمان اورژانس رویان، تصریح کرد: این مرکز نیازمند آمبولانس است و برای تکمیل درمانگاه تخصصی رویان نیز نیازمند اعتبار لازم هستیم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس از آغاز احداث پل غیر هم سطح در انتهای کمربندی در منطقه هندو مرز طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: مشکلات اسناد بنیاد علوی پیگیری و در حال رفع است و اجرای فاضلاب شهری رویان نیز در مجلس تصویب و ردیف بودجه گرفت.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ مهر, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو