زمان انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ -

دستگیری سارقین حرفه ای و سابقه دار امامزادگان سطح شهرستان نور و استان مازندران

فرماندهی انتظامی شهرستان نور گفت : در چند روز گذشته باخبر شدیم مرقد مطهر امامزاده سیدحسین از نوادگان امام موسی کاظم(ع) و همچنین امامزاده های دیگر سطح شهرستان همچون امامزاده قاسم ایزدشهر و دیگر اماکن مذهبی در استان مورد دستبرد سارقین قرار گرفته است.

به گزارش سیدسعیده حسینی خبرنگار سرای نور،فرماندهی انتظامی شهرستان نور در حاشیه  بازسازی صحنه جرم توسط سارقین در امامزاده سید حسین منطقه ساز یک اسپی کلا بخش چمستان شهرستان نور به خبرنگار ما گفت : در چند روز گذشته باخبر شدیم مرقد مطهر امامزاده سیدحسین از نوادگان امام موسی کاظم(ع) و همچنین  امامزاده های دیگر سطح  شهرستان همچون امامزاده قاسم ایزدشهر و دیگر اماکن مذهبی در استان مورد دستبرد سارقین قرار گرفته است.

 

وی افزود : سارقین که به سرقت وسایل برقی  همچون لوسترها، وجوه نقد و .. پرداختند ، بر این باور بودند که  در اماکن مقدس و مذهبی امکانی فراهم است که به راحتی می توانند اموال آنجا را  سرقت کنند .

سرهنگ محمدزمان  شالیکار تصریح کرد : از آنجاییکه این موضوع در شهرستان موجب نگرانی مردم و مسئولین شده بود، تیم ویژه ای در پلیس آگاهی شهرستان جهت دستگیری سارقین تشکیل شد و با  پیگیری های جدی اداره  اوقاف و امور خیریه  شهرستان نور ، تلاشهای شبانه روزی پلیس آگاهی و انتظامی ، در طرح فاتح پلیس آگاهی ، موفق به دستگیری متهم به همراه همسرش شدیم .

این مسئول اضافه کرد: شگرد این  سارق ، این  بود که برای جلوگیری از شک  و ظن مردم ، به صورت خانوادگی اقدام به سرقت می نمودند .

فرماندهی انتظامی شهرستان نور گفت : این فرد در زمینه سرقت از امامزاده ها و اماکن مذهبی ، سابقه دار بوده و اعتیاد به انواع مواد مخدر دارد و طی اظهارات خود به ۳۰ ماه حبس و نیز رد مال محکوم شده که فقط ۱۲ ماه از مدت زمان حبس خود را  پشت سر گذاشته و مابقی جای بررسی دارد که از زندان مرخصی گرفته و یا فرار کرده است.

 

 

رئیس اداره  اوقاف و امور خیریه  شهرستان نور نیز در ادامه این مصاحبه به خبرنگار ما گفت : یکی از مهمترین وظایف ذاتی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حفاظت از مرقد مطهر امامزادگان در سطح کشور، استان و شهرستان می باشد.

وی افزود:مازندران مفتخر به  میزبانی از ۱۳۶۱ امامزاده است که ۱۲۱ امامزاده در سطح  شهرستان نور واقع  شده است.

حجت الاسلام  عیسی توپا حیدری از شادمان ریاست شورای تامین شهرستان ، سرهنگ شالیکار فرماندهی انتظامی شهرستان نور ، سرگرد نیکپور رئیس پلیس آگاهی ، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران،خلیلی مسئول واحد حقوقی اداره اوقاف شهرستان نور که سارقین سابقه داری که طی ۴ تا ۵ سال  از امامزادگان سطح استان و شهرستان سرقتهای متعددی داشتند دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده اند، قدردانی کرد.

 

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: مقرر شد سطح دوربینهای حفاظتی که با ضریب بالاتری این افراد را مورد شناسایی قرار دهند و مجهز به پلاک خوان هم باشد ، ارتقا یابد و از سوی دیگر حضور مستمر و پررنگ تر هیئت امنا بویژه خادمین امامزادگان را جهت امنیت بیشتر این اماکن را شاهد باشیم.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ آبان, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو