زمان انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۵ -

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۶؛

شکست ۳ امتیازی ایران مقابل ایتالیا

تیم ملی والیبال ایران دومین بازی خود را در هفته سوم رقابتهای لیگ جهانی مقابل ایتالیا برگزار کرد و در سه ست متوالی مغلوب حریف قدرتمند خود شد تا هیچ امتیازی از این مسابقه کسب نکند.

به گزارش سرای نور؛ تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا دیدار خود را در چارچوب هفته سوم رقابتهای لیگ جهانی از ساعت ۲۱ روز شنبه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار کردند که در پایان تیم ایتالیا ۳ بر صفر پیروز شد.

ایتالیا در این بازی به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۱ پیروز شد تا هر ۳ امتیاز را از آن خود کند. تیم ایران در ست سوم این بازی شرایط خوبی را پیدا کرد تا هواداران مثل دیدار با صربستان امیدوار به بازگشت تیم کشورمان بشوند اما این اتفاق رخ نداد.

زور ایتالیا در ست نخست چربید
رائول لوزانو در این بازی از ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، شهرام محمودی، سیدمحمد موسوی، محمدجواد معنوی نژاد، عادل غلامی و مهدی مرندی (لیبرو) استفاده کرد.

تیم ایتالیا که که انگیزه های زیادی برای کسب این امتیازات این بازی داشت با تمام قوا برابر ایران قرار گرفت. دو تیم تا امتیاز ۴ برابر پیش رفتند اما پس از آن بود که ایتالیا با امتیازگیری زایتسف و خوانتورنا برتری ۸ بر ۴ را در وقت نخست استراحت فنی رقم زد.

این روند تا وقت دوم استراحت فنی ست نخست ادامه یافت و ایتالیا برتری ۱۶ بر ۱۲ خود را ثبت کرد. بعد از آن مهدوی و میرزاجانپور به میدان آمدند اما ایتالیا تلاش کرد فاصله را حفظ کند و ست نخست را ۲۵ بر ۲۰ برنده شد.

ست دوم هم برای لاجوردی‌ها
تیم ایران در ست دوم انگیزه های بیشتری پیدا کرد. دریافت های اول بهتر انجام شد و در خط حمله نیز بخصوص عبادی پور امتیازات خوبی کسب کرد تا ایران وقت نخست را ۸ بر ۶ از حریف خود پیش بیفتد.

ایتالیا پس از آن در دفاع روی تور شرایط بهتری پیدا کرد. ضمن اینکه وتوری، خوانتورنا و زایتسف هم فوق العاده کار کردند تا این تیم در امتیاز ۱۳ به ایران برسد و در ادامه چند امتیاز متوالی کسب کند تا وقت دوم ست دوم را ۱۶ بر ۱۳ پیش بیفتد.

شاگردان بلنگینی با دو پوئن سرویس متوالی فاصله را بیشتر کردند. لوزانو درخواست تایم اوت کرد و نقشه های جدیدی را ارایه کرد. تیم کشورمان حتی در امتیاز ۲۱ بر ۲۰ به حریف نزدیک شد با این حال ایتالیا با چند دفاع متوالی روی تور در مناطق ۲ و ۴ خود این ست را هم ۲۵ بر ۲۰ برنده شد.

تلاش بی سرانجام برای بازگشت
سرمربی تیم ایران در ست سوم از تشکری در ترکیب اصلی استفاده کرد اما ایتالیا خیلی زود ۴ امتیاز گرفت تا لوزانو تقاضای تایم اوت کند. در ادامه تیم ایتالیا اجازه نداد بازیکنان ایران خود را پیدا کنند و وقت نخست استراحت فنی را ۸ بر ۴ از آن خود کرد.

تیم ایتالیا با توپگیری خوبی که در انتهای زمین داشت و دفاع خوب روی تور خود ۱۰ بر ۵ پیش افتاد. در ادامه لوزانو از مباشری و زرینی هم در زمین بهره جست. ثمره این تغییرات برابری دو تیم در امتیاز ۱۴ بود که البته ایتالیا در ادامه برتری ۱۶ بر ۱۵ را در وقت دوم استراحت فنی ثبت کرد.

ایتالیا پس از آن اختلاف را به ۳ امتیاز رساند. تلاش شاگردان لوزانو برای بازگشت به بازی در امتیازات پایانی ثمری نداشت و در نهایت این ست نیز با برتری ۲۵ بر ۲۱ ایتالیا همراه شد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۲ تیر, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو